زمان آغاز لیگ برتر هندبال آقایان مشخص شد

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر هندبال مردان با حضور مسئولین فدراسیون هندبال و نمایندگان باشگاه ها برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فدراسیون هندبال، بعدازظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ با حضور علیرضا پاکدل رئیس، علی اکبر خوشنویس زارچ دبیرکل، مرتضی حسن‌پور نایب رئیس، میترا نوری رئیس و سیدمهدی ترابی دبیر کمیته مسابقات و همچنین ایرج رضایی رئیس کمیته استان‌ها و رئیس سازمان تیم‌های ملی و نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری، قرعه کشی سی‌وششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد.

علیرضا پاکدل در ابتدای این جلسه اظهار کرد: لیگ برتر ویترین یک رشته ورزشی است و تلاش می‌کنیم این لیگ به بهترین وجه برگزار شود، هندبال بدون کمک باشگاه‌ها نمی‌توانست به این نقطه برسدبرسد؛ همچنین تعامل خوبی با باشگاه‌ها در فصل گذشته وجود داشت و امیدوارم این تعامل در فصل جدید بیشتر نیز شود.

وی با بیان اینکه اکنون هندبال ایران در حوزه داوری آسیایی و جهانی حضور موفقی دارد، افزود: یکی از مشکلات لیگ برتر هندبال در فصل گذشته اعتراضات به داوری بود و این اعتراضات به حدی رسید که مجبور شدیم قوانین لازم برای برخورد با آن را وضع کنیم، بنابراین قرار است با فرد خاطی در همان روز برخورد شود.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: از باشگاه‌ها می‌خواهیم در دو حوزه بدنسازی و دروازه‌بانی تخصصی هندبال به صورت تخصصی و اصولی کار کنند تا هم بازدهی تیم‌ها و هم مسابقات افزایش یابد.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها در رده‌های پایه نیز گفت: برای نخستین بار با صرف ساعت‌ها کار، برنامه مسابقات لیگ را تا نیم فصل آماده کردیم تا باشگاه‌ها براساس آن برنامه‌ریزی کنند، امیدوارم باشگاه‌ها مانند گذشته همکاری کامل با تیم‌های ملی در تمام رده‌ها داشته باشند که جای تشکر نیز دارد. دو باشگاهی که در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کردند، به ویژه سپاهان که میزبانی بسیار خوبی در این دوره داشت، قدردانی می‌کنم و امیدوارم با همکاری شما اتفاقات بهتری در هندبال کشورمان رقم بخورد تا مسیر رو به رشد هندبال ادامه داشته باشد.

سپس میترا نوری رئیس کمیته مسابقات فدراسیون هندبال به شرایط و ضوابط برگزاری این دوره از رقابت‌های لیگ برتر که پس از توافق مورد مطالعه توسط نمایندگان باشگاه‌ها لازم‌الاجرا خواهد بود، اشاره داشت و اظهار کرد: امیدوارم با همدلی، تعامل و وفاق بتوانیم لیگ برتر هندبال امسال را برگزار کنیم، لیگ امسال با ۱۱ تیم در یک گروه به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

سپس نمایندگان باشگاه‌ها به بحث و تبادل نظر پیرامون آئین نامه مسابقات فصل جدید لیگ برتر هندبال پرداختند.

در این گروه‌بندی ۱۱ تیم فولاد مبارکه سپاهان، نفت و گاز گچساران، آلومینیوم اراک، زغال سنگ طبس، پلیمر خلیج فارس، پیکان خراسان، گیتی‌پسند، پرواز هوانیروز، مس کرمان، فرازبام خائیز دهدشت و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون حضور دارند که به این شرح است:

۱- نفت و گاز گچساران

۲-پ لیمر خلیج فارس خرم‌آباد

۳- آلومینیوم اراک

۴- زغال سنگ طبس

۵-پ رواز هوانیروز

۶- صنعت مس کرمان

۷-پ یکان خراسان

۸- فولاد مبارکه سپاهان

۹- گیتی پسند اصفهان

۱۰- نیروی زمینی شهید شاملی کازرون

۱۱- فرازبام خائیز دهدشت

براساس برنامه‌ریزی‌ها هفته اول سی‌وششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان سیزدهم شهریورماه برگزار می‌شود.

برنامه هفته نخست رقابت‌ها به شرح زیر است:

فولاد مبارکه سپاهان - پرواز هوانیروز

گیتی‌پسند اصفهان - زغال‌سنگ طبس

پیکان خراسان - مس کرمان

نیروی زمینی شهید شاملی کازرون - آلومینیوم اراک

فرازبام خائیز دهدشت - پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد

کد خبر 680451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.