امنیت مشارکتی از مؤثرترین راهبردهای فراجا است

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: امنیت مشارکتی و پیشگیری اجتماعی و اقناعی یکی از مؤثرترین و ماندگارترین شیوه‌ها در ارتقا روزافزون احساس امنیت مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار "قاسم رضایی" در دیدار با "آیت الله دری نجف آبادی" نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه توسعه برنامه‌های ایجابی و گفت‌وگو محور گامی مؤثر در ارتقا امنیت اجتماعی به شمار می‌رود اظهار کرد: فراجا قاطع‌تر از گذشته با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود در راه اهداف متعالی ایجاد امنیت در کشور گام بر خواهد داشت.

وی به ناکامی دشمنان در تلاش برای القای احساس ناامنی در کشور اشاره کرد و گفت: تعرض به مأمور تعرض به قانون است.

جانشین فرمانده انتظامی کشور، با قدردانی از نقش روحانیون و دیگر مسئولان این استان در ایجاد امنیت مناسب و تعامل فراگیر با فراجا گفت: در شرایط کنونی کشور ما بالنده و زنده‌تر از گذشته اهداف خود را دنبال خواهد کرد و هرگز به دشمنان این مرز و بوم و افراد فریب خورده، اجازه عبور از آرمان‌های جامعه اسلامی و جسارت به نظام مقدس اسلامی را نخواهیم داد.

وی امنیت مشارکتی را از مؤثرترین راهبردهای فراجا بر شمرد و افزود: امنیت مشارکتی و پیشگیری اجتماعی و اقناعی یکی از مؤثرترین و ماندگارترین شیوه‌ها در ارتقا روزافزون احساس امنیت مردم است.

سردار رضایی با تأکید بر توسعه برنامه‌های ایجابی و گفت‌وگو محور در ارتقا امنیت اجتماعی در جامعه اسلامی گفت: فراجا سازمانی اثرگذار در ایجاد امنیت پایدار در کشور و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است که هرگز اجازه هنجارشکنی به مزدوران داخلی و دشمنان فتنه‌گر را نخواهد داد.

وی اضافه کرد: مبارزه قاطع با سرقت و نیز از بین بردن پدیده شوم مواد مخدر از برنامه‌های راهبردی پلیس در ارتقا روزافزون امنیت اجتماعی شهروندان است که بر اساس رسیدگی به مطالبات مردمی با تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی ویژه، در دستور کار فراجا قرار دارد.

سردار رضایی ادامه داد: کاهش جرایم مختلف در جامعه نیازمند مشارکت همگانی و تعامل فراگیر و مثبت دیگر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی با پلیس است.

وی با بیان اینکه تعرض به مأمور، تعرض به قانون است بیان کرد: باید با هم افزایی و مسئول سازی و تبیین شرایط از ایجاد هر گونه ناآرامی که به امنیت اجتماعی خدشه وارد می‌کند، پیشگیری کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر اینکه صدور احکام و قوانین باید بازدارنده و هزینه‌های جرم برای مجرمان نیز باید بالا باشد گفت: استان مرکزی با دارا بودن مردمانی فهیم، ولایی و با فرهنگ بالا، یکی از استان‌های آرام و امن کشور به شمار می‌رود و از بستری مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.

کد خبر 680445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.