اجرای طرح شناسایی آفات ۲ هزار اصله درخت شهر گرگان

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: پروژه شناسایی آفات درختان با محوریت ۲ هزار اصله درخت چنار با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

مهستی قدس ولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به بررسی گیاه پزشکی درختان چنار معابر شهری، پروژه شناسایی آفات درختان با محوریت ۲ هزار اصله درخت چنار با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی گفت: این پروژه با هدف حفظ و صیانت از درختان معابر شهری اقدام به شناسایی و ارزیابی وضعیت سلامت ظاهری درختان و انجام نمونه‌برداری از درختان در صورت مشاهده علائم آفت و بیماری می‌کند.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری گرگان افزود: اجرای پروژه شناسایی بیماری و آفات درختان سطح شهر گرگان به مدت ۶ ماه از اول فروردین‌ماه سال جاری با هدف شناسایی درختان خطرآفرین آغاز و تا پایان شهریورماه به پایان خواهد رسید.

قدس‌ولی اضافه کرد: تاکنون در این پروژه مشخصات ظاهری و UTM درختان ثبت و نمونه‌برداری برای تشخیص نوع آفات و بیماری‌ها از درختان چنار انجام شده است.

وی گفت: در بررسی گیاه پزشکی درختان به مشاهده وضعیت ظاهری درختان، بررسی و تشخیص کشت‌های آزمایشگاهی در زمینه آفات و بیماری‌ها پرداخته می‌شود.

کد خبر 680440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.