تکثر نامزدها مانع وحدت نیست / انتخابات پرماجرایی خواهیم داشت

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مشارکت بالای مردم در پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: این تکثر مانعی در تهیه لیست واحد انتخاباتی نخواهد بود.

به گزارش ایمنا، اسدالله بادامچیان روز چهارشنبه _بیست‌وپنجم مردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی (ع)، شهادت شهدای این حادثه این تروریستی را تسلیت گفت.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و استقبال مردم از پیش‌ثبت‌نام‌ها اظهار کرد: در این انتخابات دچار کثرت هستیم اما این تکثر، مانع وحدت در لیست نمی‌شود.

بادامچیان با بیان اینکه این حزب برای پیش‌ثبت‌نام‌ها آمادگی لازم را داشت، افزود: به نمایندگی‌های استانی اعلام کرده بودیم، از بین افراد حزب موتلفه، کسانی که واجد شرایط نمایندگی هستند را معرفی کنند، بنابراین وقتی اعلام شد که این انتخابات پیش‌ثبت‌نام دارد، غافلگیر نشدیم و از اعضا خواستیم که در پیش‌ثبت‌نام حضور پیدا کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره اینکه برخی فعالان حزبی اعلام کرده‌اند که از پیش‌ثبت‌نام‌ها غافلگیر شده‌اند، گفت: ما غافلگیر نشدیم زیرا از قبل آمادگی داشتیم.

بادامچیان درباره اینکه ادعا می‌شود قانون جدید انتخابات مجلس منجر به کاهش مشارکت می‌شود، تصریح کرد: مگر در انتخابات دوره یازدهم مجلس تنها اصولگرایان بودند که رد صلاحیت شدند؟ اما اگر اصلاح‌طلبان بیشتر رد صلاحیت شدند، تقصیر خودشان است.

وی با بیان اینکه جبهه اصلاحات بیانیه‌ای داده که خود منجر به محدود شدن حضور چهره‌ها در انتخابات می‌شود، گفت: یک گروه از اصلاح‌طلبان بسیار سیاسی هستند که امثال ظریف سرلیست آنها است، اما بخش دیگری هم هستند که سرلیستشان افرادی چون مجید انصاری و کمالی است که اینها ثبت‌نام می‌کنند و به نوعی همراه هستند.

بادامچیان گفت: اینکه اصلاح‌طلبان ادعا می‌کنند که پیش ثبت نام مهلتی را برای شورای نگهبان ایجاد می‌کند تا زمان بیشتری برای رد صلاحیت داشته باشد، حرف غلطی است؛ اگر شورای نگهبان قصد رد صلاحیت داشته باشد، از ابتدا جلوی ثبت نام را می‌گیرد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مشکل فعلی شورای نگهبان این است که چگونه صلاحیت این ۴۹ هزار نفر را که پیش ثبت نام کرده‌اند، احراز کند.

وی با بیان اینکه «کسی با اصلاح‌طلبان دعوا ندارد، چراکه کسی از آنها استقبال نمی‌کند»، گفت: البته این حرف برخی از اصلاح‌طلب‌ها است؛ نه همه آنها؛ الان دیگر کسی به اصلاح‌طلب‌ها توجهی نمی‌کند زیرا مدیریت آنها را پیش‌تر دیده‌اند و تمایلی به حضور دوباره آنها ندارند، در حالی که برخی از اصلاح‌طلب‌ها تصور می‌کنند مملکت برای آنها است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ثبت نام حدود ۴۹ هزار نفر در مرحله پیش‌ثبت‌نام، نشان می‌دهد که انتخابات پرماجرایی خواهیم داشت تا به دی‌ماه ۱۴۰۲ برسیم، اتفاقات بیشتری در پیش خواهیم داشت.

بادامچیان تاکید کرد: پرماجرا بودن انتخابات خوب است زیرا انتخابات برای مردم است.

وی همچنین انتقاد از نمایندگان تهران را حق مردم و احزاب دانست و خطاب به خبرنگاران گفت: آیا شما همه نمایندگان تهران را می‌شناسید؟ اینکه همه را نمی‌توانید نام ببرید، به دلیل کم‌کاری آنها است.

منبع: ایرنا
کد خبر 680416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.