فنلاند به هدف ناوگان حمل‌ونقل تمام‌الکتریک خود نزدیک‌تر شد

اولو، یکی از بزرگترین شهرهای شمالی جهان در فنلاند، در نظر دارد با وارد کردن اتوبوس‌های برقی جدید، ناوگان حمل‌ونقل شهری خود را توسعه دهد و به‌این ترتیب مسیر دستیابی به پایداری را برای فنلاند راحت‌تر کند؛ پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰، بیش از ۱.۵ میلیون خودروی تمام‌الکتریکی در فنلاند وجود داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نوبینا، بزرگ‌ترین اپراتور حمل‌ونقل عمومی منطقه نوردیک که شامل کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد همچنین قلمروهای خودمختار الند، گرینلند، سوالبار و فاروئه می‌شود، از انعقاد قراردادی هشت ساله با یک دوره تمدید دوساله با شرکت حمل‌ونقل منطقه‌ای اولو خبر داد که به راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۳۴ اتوبوس برقی جدید در منطقه و توسعه حمل‌ونقل شهری در سراسر این شهر فنلاندی که بزرگترین مرکز شهری در شمال اسکاندیناوی است، منجر می‌شود.

این نهاد اعلام کرد بر اساس توافقنامه جدید که در واقع بخشی از سرمایه‌گذاری این منطقه برای پایداری است، جایگذاری اتوبوس‌های برقی از سوم ژوئن ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. این اتوبوس‌ها با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کنار ایجاد یک محیط ترافیکی آرام‌تر، به اولو و حتی شهرهای همسایه کمک می‌کند که سهم خود را در مسیر افزایش پایداری در سطح فنلاند به جا آورند.

فنلاند به هدف ناوگان حمل‌ونقل تمام الکتریک خود نزدیکتر شد

قرارداد جدید مستلزم آن است که اپراتور حمل‌ونقل عمومی نوبینا به گسترش عملیات خود در فنلاند بپردازد. خدمات این اپراتور در حال حاضر در شهرهای هلسینکی و تورکوی فنلاند ارائه می‌شود و به‌واسطه قرارداد جدید به‌زودی نه‌تنها به اولو بلکه دیگر شهرهای سراسر کشور نیز خواهد رسید.

طبق پیش‌بینی مرکز اطلاعات خودروی فنلاند، خودروهای تمام‌الکتریکی تا سال ۲۰۲۵، به میزان ۴۲ درصد و پنج سال بعد تقریباً ۷۰ درصد از خودروهای سواری ثبت‌نام اول این کشور را به خود اختصاص خواهند داد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰، بیش از ۱.۵ میلیون خودروی تمام الکتریکی در جاده‌های فنلاند وجود داشته باشد.

بر اساس نظرسنجی مرکز اطلاعات خودرو، ۸۲ درصد از رانندگان در فنلاند به فکر خرید یک خودروی هیبریدی-بنزینی یا بنزینی هستند، در حالی که ۵۵ درصد ممکن است یک خودروی پلاگین هیبریدی و ۴۲ درصد یک خودروی تمام‌الکتریکی بخرند.

کد خبر 680388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.