مردم اصفهان در مجلس عزای اباعبدالله(ع) کنار هم قرار گرفتند

امام جمعه اصفهان گفت: درس و عبرت اصلی واقعه عاشورا به شیعیان، دوری از جهل، غفلت و وحدت بر سر آرمان‌ها و دشمنی با ظلم است، بنابراین قرار گرفتن کنار هم و دور از حب‌ها، بغض‌ها در مجلس عزای حسین (ع) کار شایسته‌ای است که در اصفهان محقق شد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در دیدار با دست‌اندرکاران برگزارکننده تجمع عظیم عاشورایی مردم اصفهان (یوم الحسین) اظهار کرد: یکی از مطالبات چندین ساله من از مردم انقلابی اصفهان، برگزاری تجمعات عظیم، متمرکز در ماه محرم و در یک نقطه بود که همه زیر بیرق اباعبدالله الحسین (ع) فارغ از نام‌ها و نشان‌های خاص هیئت‌ها جمع شویم و این پیام خادم‌الحسینی را بر محور وحدت منعکس کنیم.

وی با تقدیر از چنین حرکت‌های وحدت‌آفرینی که در ماه محرم در اقصی نقاط کشور همچون یوم‌العباس زنجان برگزار می‌شود، افزود: درس و عبرت اصلی واقعه عاشورا به شیعیان، دوری از جهل، غفلت و وحدت بر سر آرمان‌ها و دشمنی با ظلم است، بنابراین قرار گرفتن کنار هم و دور از حب‌ها، بغض‌ها در مجلس عزای حسین (ع) کارشایسته‌ای است که در اصفهان محقق شد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از سیدالشهدا (ع) مبنی بر اینکه «اگر کسی خواهان هدف صحیح است باید از مسیر درست (دور از معصیت) به آن دست پیدا کند و اگر مسیر نادرست همراه با معصیت انتخاب شود، به‌طور قطع از هدف دور خواهید شد.» گفت: طبق این فرمایش از اباعبدالله الحسین (ع) هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند، بنابراین نمی‌توان از راه ناصحیح به مکتب امام حسین (ع) رسید، چون امام حسین (ع) چیزی جز درستی، حق و حقانیت نیست و در این مسیر اهل بیت هرگز کسی را که خلاف خدا و راه خدا و درستی کار کند، دوست نخواهند داشت.

مردم اصفهان در مجلس عزای اباعبدالله(ع) کنار هم قرار گرفتند

وی تصریح کرد: در روایت دیگری تاکید شده است که اهل بیت فرموده‌اند ما هیچ برگه و امان‌نامه‌ای برای بهشتی شدن نداریم و فقط عبد خدا و اهل تقوا بودن راه سعادت است، اما لطف خدا هم این است که اگر کسی یک گام به سوی او بردارد، ۱۰ گام به سوی او خواهد آمد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: عمل‌ها و کردارها، حتی هیئت رفتن‌های ما باید خالصانه و فقط برای خدا باشد، آنچه مهم‌تر از اعمال بوده، نیت‌ها است، به تعبیری در داستان حضرت یوسف و زلیخا، هر دو نفر به سمت در می‌دویدند، اما حضرت یوسف با نیت فرار از گناه و زلیخا با نیت گناه کردن می‌دوید.

وی خاطرنشان کرد: شیطان در کمین تضعیف، تخریب و منحرف ساختن نیت‌ها در اعمال است و در برابر این امر نیت خالصانه برای خدا راهگشا است.

مردم اصفهان در مجلس عزای اباعبدالله(ع) کنار هم قرار گرفتند

در ابتدای این جلسه نیز حجت‌الاسلام مهدی فوقی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، به ارائه گزارش عملکردی از همبستگی و همراهی خوب دستگاه‌ها و ارگان‌های عمومی و دولتی چون شهرداری اصفهان، صداوسیمای استان، هیئت‌های مذهبی، حوزه علمیه، فضلای شهر اصفهان در برپایی تجمع متمرکز عاشورایی هیئت‌های مذهبی در عصر عاشورا در میدان امام حسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: مردمی بودن و مردمی برگزار شدن چنین تجمعات مذهبی، از اولویت‌های ما است و بر این امر تاکید داریم.

کد خبر 680358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.