راه‌اندازی نمایشگاه «نام هنر» برای فروش آثار هنری

سرپرست مرکز تجسمی حوزه هنری از پالایش و به روز رسانی گنجینه حوزه هنری خبر داد و گفت: هدف این است که آثار گنجینه در فضایی به صورت دائمی به نمایش درآید و برای مردم در دسترس باشد.

به گزارش ایمنا، محمد زرویی نصرآباد درباره عملکرد جدید مرکز تجسمی حوزه هنری در مورد واکنش سریع نسبت به وقایع و حوادث و اینکه آیا با رفتن مسعود شجاعی طباطبایی این نوع کارها تعطیل شده‌اند یا خیر، بیان کرد: ما در اداره‌کل تجسمی حوزه هنری، یکسری تولیدات موزه‌ای و گنجینه‌ای داریم که حوزه هنری همچنان روی آن تولیدات مصر است و هنرمندان در حال انجام آن هستند و همزمان در کنار آن، رویدادها و برنامه‌های واکنش سریع را نیز داریم؛ به ویژه در بخش پوستر و کاریکاتور و کارتون که سرعت بیشتری در خلق اثر دارد. بنابراین مطمئناً بخش واکنش سریع با رفتن شجاعی طباطبایی تعطیل نشده و همچنان کار خود را انجام می‌دهد مثل نمایشگاه «جدال نار با نور» که در واکنش به توهین به قرآن کریم برگزار شد.

وی افزود: شجاعی طباطبایی در بخش هنرهای تجسمی بین‌الملل حوزه هنری که در قم مستقر شده است، همچنان با حوزه هنری در ارتباط است و فعالیت‌های مربوط به کارتون و کاریکاتور را ادامه می‌دهد.

زرویی نصرآباد گفت: مرکز تجسمی حوزه هنری درصدد است به کارهای موزه‌ای و گنجینه‌ای حوزه هنری اضافه کند و اولویت با نقاشی، حجم و خوشنویسی که کمتر به آنها پرداخته شده است خواهد بود. در حال رایزنی با استادان بزرگ برای تولید اثر هستیم و همچنین، گنجینه حوزه هنری نیز در حال پالایش و به روزرسانی است و هدف این است که آثار گنجینه در فضایی به صورت دائمی به نمایش درآید و برای مردم در دسترس باشد.

وی افزود: در مؤسسه «نام» رویکردی برای بازاریابی، بازار پردازی و بازار سازی آثار هنرمندان در پیش گرفته شده است. مؤسسه «نام» به منظور فروش آثار هنری و تولیدات محصولی که از آثار مشتق می‌شود تشکیل شد. فروشگاه‌های آثار هنری نیز در تهران با نام «نام هنر» افتتاح می‌شود و در استان‌ها نیز راه اندازی خواهد شد. این فروشگاه‌ها نه تنها برای هنرمندان حوزه هنری بلکه برای همه هنرمندان هنرهای تجسمی است و نگاه ما، هنر را به خانه و خانواده رساندن و در واقع کاربردی کردن هنر است و هر هنرمندی در این دایره قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: حوزه هنری فضایی برای هنرمندان تدارک دیده است تا به فعالیت‌های مختلف مانند انجام سفارش یا برگزاری دوره آموزش هنری بپردازند اما در طول سال نیز آثاری را به صورت موظفی و بر اساس سطح‌بندی برای حوزه هنری خلق می‌کنند. تلاش می‌شود فضایی آسوده و آرام برای هنرمندان فراهم شود که حداقل در زندگی روزمره فارغ از مشکلات باشند تا به خلق اثر بپردازند.

زرویی نصرآباد درباره اکران بین‌المللی آثار هنری از سوی حوزه هنری گفت: اکران‌هایی که از سوی حوزه هنری در کشورهای لبنان و سوریه انجام شده است ادامه خواهد داشت، همچنین سه بخش کارگاه‌ها، نمایش و فروش آثار هنری در منطقه خاورمیانه نیز در مرحله حال رایزنی جدی است و امید است که این اتفاق در اروپا و آمریکای جنوبی هم محقق شود.

منبع: خبرگزاری مهر
کد خبر 680343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.