آماده‌باش پلیس برای اربعین/ زائران داروهای ممنوعه به همراه نداشته باشند

مراسم پیاده‌روی اربعین نیازمند اخذ تدابیر امنیتی ویژه‌ای است تا رفاه حال زائران حسینی فراهم شود؛ از همین رو، زائران نیز باید نسبت به رعایت شرایط حضور در این مراسم از جمله به همراه نداشتن داروهای ممنوعه اهتمام ورزند و با نیروهای پلیس همراهی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، اظهار کرد: امروزه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد به عنوان موضوعی اجتماعی و فرهنگی و در ارتباط با انسان، پدیده‌ای بسیار پیچیده و دشوار است و ضرورت دارد با رویکرد و نگاه اجتماعی در عرصه مبارزه با اعتیاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم اجتماعی و فرهنگی تمام دستگاه‌های مسئول و تأثیرگذار در این مسیر، گام‌های استوارتری برداریم.

وی بهره‌مندی از اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه را یکی از اولویت‌های اصلی حوزه اجتماعی در برخورد با این پدیده شوم بر شمرد و افزود: بدون تردید یکی از معضلات و چالش‌های اصلی امروز جامعه، گرایش نسل جوان به سوءمصرف مواد مخدر و تحمیل هزینه‌های بسیار سنگین بر خانواده‌ها است. امیدواریم با هم‌افزایی و تشریک مساعی در قالب برنامه‌های پیشگیرانه و تأثیرگذار اجتماعی تا حد زیادی از دغدغه‌های به حق خانواده‌ها در این زمینه کاسته شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با استعانت از آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده «وَ مَنْ اَحْیَاهَا فَکَانَّمَا احْیَا النّاسَ جَمِیعاً: هر کسی جان یک نفر را نجات دهد مانند این است که جان همه مردم را نجات داده است» بی‌وقفه در حال پیکار و نبرد با برهم زنندگان امنیت و آسایش شهروندان از مرز تا مرکز است و در این راه تا سر حد شهادت پیش می‌رود و قدمی پس نمی‌گذارند.

وی بر ضرورت صیانت و پیشگیری از وقوع هرگونه رویداد ناخوشایند برای زوار کشورمان با توجه به نزدیک شدن به مراسم پرشور اربعین حسینی (ع) و سفر خیل عظیمی از هموطنان به کشور عراق تاکید کرد و ادامه داد: پلیس از یک سو با هدف صیانت از عزت و اعتبار هموطنان و از سوی دیگر با هدف پیشگیری از عواقب همراه داشتن و یا مصرف مواد مخدر و داروهای ممنوعه در سفر اربعین در صدد آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به زوار کربلای معلی است.

سردار کاکاوند بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بسیار مناسب فعالان فضای مجازی برای ارتقای سطح دانش و آگاهی زائران کربلای معلی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با هم‌افزایی و همکاری فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای کشور، شاهد ارتقای دانش و آگاهی زوار مراسم اربعین نسبت به تبعات حمل، مصرف و نگهداری مواد مخدر یا داروهای ممنوعه در طول سفر به کشور عراق باشیم.

گشت‌زنی هدفمند و کنترل سارقان سابقه‌دار

سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا، با اشاره به آمادگی کامل این پلیس جهت تأمین امنیت زائران حسینی، اظهار کرد: مأموریت اربعین یک مأموریت مقدس است که بر مبنای دستوری و اداری قابل تعریف نیست.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی فرصت مناسبی برای ارائه خدمات به شهروندان و زائران است، افزود: مسئولان تیم‌های پلیس آگاهی در استان‌های هدف که درگیر مأموریت اربعین هستند باید با اشراف اطلاعاتی و شناخت کامل به جغرافیای انتظامی و عملیاتی نسبت به تأمین نظم و امنیت زائران و کشف علمی جرایم در حوزه‌های عملیاتی ویژه پلیس آگاهی اقدام کنند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به تخصیص امکانات و تجهیزات در پایانه‌های مرزی جهت بالا بردن امنیت و نظم در راهپیمایی عظیم حسینی، گفت: استفاده از تجهیزات فنی و پایش در مرز (دوربین‌های پلاک‌خوان، خودروهای گشت و موتورسیکلت) برای پی‌جویی و پیگیری جرایم و کشف علمی جرم حین مأموریت از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای مأموریت بزرگ اربعین در حوزه مقابله و پیشگیری با سرقت هدف‌گذاری شده است، ادامه داد: کنترل سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای و آزاد شده از زندان و گشت‌زنی هدفمند در مناطق جرم خیز از دیگر برنامه‌های این ایام است.

سردار قنبری با بیان اینکه سعی می‌کنیم در شأن اربعین حسینی مأموریت‌های خود را به سرانجام برسانیم، خاطرنشان کرد: در کنار این مراسم باشکوه سایر مأموریت‌های پلیس آگاهی در سطح کشور به طور جدی پیگیری می‌شود.

کد خبر 680336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.