شهرداری، پلیس راهور و آموزش و پرورش نسبت به ساماندهی سرویس مدارس اقدام کنند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر همکاری پلیس راهور، آموزش و پرورش و شهرداری در ساماندهی سرویس مدارس گفت: تنها به شرکت‌هایی پروانه فعالیت برای سرویس مدارس داده می‌شود که در سامانه سپند ثبت‌نام کرده باشند.

عادل شیشه‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس باید تدارکات لازم برای تردد و جابه‌جایی دانش‌آموزان دیده شود، شهرداری در کنار پلیس راهور و آموزش و پرورش در این حوزه دارای تکالیفی است که باید نسبت به انجام آن‌ها اقدام کند.

وی افزود: شناسایی مدارس شاخص و اقدام برای خط‌کشی و نصب علائم در حال انجام است، علاوه بر آن از استاندار خوزستان و مسئولان شورای ترافیک اهواز درخواست داریم تا برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و تسهیل در تردد سرویس‌های مدارس، پیگیری لازم برای آسفالت نوارهای حفاری شده انجام و زمان مشخصی برای آن تعیین شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع سرویس مدارس، سامانه سپند برای این کار اختصاص پیدا کرده است تا دانش‌آموزان، شرکت‌های متقاضی و رانندگان در این سامانه ثبت‌نام کنند، در سایر شهرها سال‌ها از این روش استفاده شده، اما در اهواز کمتر به آن توجه شده است.

شیشه‌گری با اشاره به الزام ثبت‌نام رانندگان و شرکت‌های متقاضی سرویس دانش‌آموزی در سامانه سپند، تصریح کرد: همانگونه که در آموزش و پرورش به لباس فرم دانش‌آموزان توجه می‌شود و به نوعی برای آن‌ها الزام است، باید ثبت‌نام آن‌ها در سامانه سپند نیز ضروری باشد تا بتوانیم بهترین شرایط را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹ شرکت در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند، تاکید کرد: ثبت‌نام دانش‌آموز، شرکت و راننده سه رکن اصلی سامانه سرویس دانش‌آموزی است، به‌منظور ایجاد شرایط مناسب سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز باید تنها به شرکت‌هایی پروانه فعالیت دهد که در سامانه سپند ثبت‌نام کنند تا سایر شرکت‌ها نیز به ثبت‌نام در این سامانه ترغیب شوند، چراکه با این اقدام امنیت دانش‌آموزان و آرامش خانواده‌ها حفظ می‌شود و آن‌ها می‌توانند به‌راحتی فعالیت سرویس‌ها را رصد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به ضرورت همکاری آموزش و پرورش، شهرداری و پلیس راهور در ساماندهی سرویس‌های مدارس گفت: با توجه اینکه ثبت‌نام‌رانندگان و شرکت‌های فعال در زمینه سرویس دانش‌آموزی در سامانه سپند ضروری است، پلیس راهور می‌تواند با بررسی فعالیت رانندگان، آن‌هایی که هنوز ثبت‌نام خود را در سامانه انجام نداده‌اند را ساماندهی کند و به سمت ثبت‌نام سوق دهد.

شیشه‌گری ادامه داد: برای اینکه وضعیت سرویس مدارس به یک حالت پایدار برسد دو پیشنهاد ارائه می‌شود؛ نخست اینکه دو هفته تا یک ماه نخست آغاز سال تحصیلی فعالیت ادارات به صورت شناور باشد و سازمان اتوبوسرانی نیز در مکان‌هایی که چندین مدرسه کنار هم قرار دارد، به ویژه برای مدارس دخترانه، به‌طور اختصاصی اتوبوس ارسال کند.

کد خبر 680311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.