آمادگی اورژانس خوزستان برای اربعین ۱۴۰۲

سخنگوی اورژانس خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای خدمت‌رسانی در پیاده‌روی اربعین، گفت: به ازای هر ۱۵ کیلومتر یک ایستگاه اورژانس مستقر شده است.

عارف اصل‌شرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درمانگاه مرکزی اورژانس به همراه داروخانه در مرز چذابه قرار دارد و به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین است، این درمانگاه با حضور دو پزشک خدمات اورژانسی، گرمازدگی و گزیدگی ارائه می‌شود.

وی افزود: اورژانس خوزستان با چهار دستگاه اتوبوس، سه فروند بالگرد، و ۵۰ دستگاه آمبولانس آمادگی کامل برای ایام اربعین امسال را دارد و از منطقه عین دو تا مرز به ازای هر ۱۵ کیلومتر یک ایستگاه مجهز مستقر کرده است، علاوه بر آن هر لحظه از شبانه‌روز که با اورژانس تماس گرفته شود و در صورت فوریت، تیم امداد در سریع‌ترین زمان ممکن به‌طور هوایی یا زمینی اعزام می‌شود.

سخنگوی اورژانس استان خوزستان ادامه داد: ۲۰ کانکس مجهز به کولر، مه‌پاش و صندلی تحت عنوان سالن سرد تدارک دیده شده‌اند که زائران به محض احساس گرمازدگی می‌توانند در این سالن‌ها به استراحت بپردازند و پس از قرار گرفتن در حالت نرمال به مسیر خود ادامه دهند.

اصل‌شرهانی با تاکید بر رعایت بهداشت شخصی به ویژه جلوگیری از زخم شدن دست و پا تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا زائران حسینی توجه داشته باشند که در صورت امکان با همراه داشتن آب از لباس‌های نخی و خنک، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند و اگر احساس تاری دید یا گرمازدگی کردند در سالن‌های خنک تدارک دیده شده، استراحت کنند.

وی گفت: کودکان و سالمندان دارای بیماری خاص اگر پیاده‌روی برایشان خطرآفرین است، در صورت امکان از این کار خودداری کنند و حتماً داروهای خود را همراه داشته باشند.

کد خبر 680287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.