خلع ید ۶۱۵ هکتار از اراضی تصرف شده در حمیدیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه با تاکید بر تشدید برخورد با هرگونه تعرض و تصرف افراد سودجو نسبت به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های منابع طبیعی، از خلع ید ۶۱۵ هکتار از این اراضی تصرف شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا رضا علی‌نسب امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفظ اراضی ملی، کارگروه ویژه در بحث پیگیری اجرای احکام صادره در این دادستانی تشکیل شد و اجرای آرای قطعی با جدیت در دستور کار قرار گرفت و طی این چند ماه بسیاری از این احکام بلا اقدام، اجرایی شد.

وی افزود: به‌منظور مقابله با پدیده زمین‌خواری و ابلاغ دستورالعمل اجرایی رئیس قوه قضائیه در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و صیانت از منابع ملی و طبیعی کشور، دادستانی حمیدیه بدون اغماض و با قاطعیت، با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی، بستر و حریم قانونی رودخانه‌ها کنند، برخورد قانونی می‌کند.

دادستان حمیدیه با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هکتار از این اراضی مربوط به دولت بوده است، از دستگاه‌های دولتی درخواست کرد تا با نظارت بیشتر بر اموال منقول و غیرمنقول خود، از فراهم شدن زمینه هرگونه جرم در این خصوص و ایجاد ضرر و زیان به بیت‌المال جلوگیری کنند.

کد خبر 680265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.