پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها وارد فاز جدیدی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نوشت: امروز یک روز تاریخی برای توسعه ارتباطات در کشور بود و طی مراسمی به صورت رسمی پروانه جدید «شبکه و خدمات ارتباطی یکپارچه(UNSP)» به هفت اپراتور اعطا شد تا در آستانه هفته دولت اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها وارد فاز تازه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور در صفحه شخصی ویراستی خود نوشت: «امروز یک روز تاریخی برای توسعه ارتباطات در کشور بود و طی مراسمی به صورت رسمی پروانه جدید «شبکه و خدمات ارتباطی یکپارچه(UNSP)» به هفت اپراتور اعطا شد تا در آستانه هفته دولت، اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها وارد فاز تازه ای شود.

دارندگان پروانه (UNSP)می‌توانند خدمات ارتباطی ثابت و سیار را به کاربران ارائه کنند و بر اساس پروانه صادر شده، هر کدام متعهد به اجرای بخشی از بیست میلیون پوشش فیبرنوری در کشور تا سال ۱۴۰۴ هستند. هدف گذاری برای امسال هشت میلیون پوشش است و تاکنون قریب به ۳.۵ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

از نکات مهم مراسم امروز، ورود شرکت ایرانسل به عرصه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری بود که امیدوارم در همکاری با سایر شرکتهای دارنده پروانه (UNSP)، بخش قابل توجهی از عقب ماندگیِ توسعه ارتباطات ثابت در کشور را به سرعت جبران کند.»

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها وارد فاز جدیدی می‌شود

کد خبر 680235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.