وضعیت فعلی امکانات درمانی تیران پاسخگوی نیازها نیست

فرماندار تیران و کرون با اشاره به افزایش جمعیت، موقعیت جغرافیایی و نیازهای مختلف مردم به مراکز بهداشت و درمان گفت: بر این اساس وضعیت فعلی امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان پاسخگو نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی‌کیا امروز_ بیست‌وچهارم مردادماه_ در جلسه مشترک مسئولان شهرستان و خیرین سلامت تیران و کرون و رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: حجم بالای مسافران و گردشگران به تیران و کرون و ترافیک بالا در ایام سال به ویژه تعطیلات و همچنین نیازهای مردم این شهرستان، ضرورت توسعه زیر ساخت‌ها را دو چندان کرده است.

وی توسعه بخش بهداشت و درمان را از جمله ضرورت‌ها بیان کرد و افزود: حوادث ترافیکی و مراجعات مردمی به مراکز درمانی روند افزایشی دارد و امکانات فعلی پاسخگو نیست.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه احداث بیمارستان امام رضا (ع) این شهرستان از مطالبات دیرینه مردم این دیار است، تصریح کرد: خیرین تاکنون پیشگام شده‌اند و صاحبان صنایع نیز بزودی در این خصوص مشارکت خواهند کرد اما تکمیل و بهره‌برداری از آن مستلزم کمک دولت است.

وی اضافه کرد: نگاه وزارت بهداشت و درمان به این شهرستان برای رفع نیازهای حوزه سلامت لازم و خدمات آن به مسافران و گردشگران نیز می‌رسد.

محمدی کیا با اشاره به خدماتی که بیمارستان بهنیا در حال حاضر ارائه می‌دهد، گفت: نیاز به افزایش پزشک و پرستار در این مرکز وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: در روزهای تعطیل مراجعات به این مرکز درمانی افزایش می‌یابد و یک پزشک و تعدادی پرستار محدود پاسخگو نیست.

فرماندار تیران و کرون خواستار تفکیک بخش بیماران سرپایی و اورژانسی با افزایش تعداد کادر درمان شد و اذعان کرد: کیلینیک این بیمارستان با حضور پزشکان متخصص بخش زیادی از نیازهای مردم را رفع کرده تا به حضور در مراکز درمانی مرکز استان و شهرستان مجاور نیاز نداشته باشند.

وی همچنین به تجهیز خانه‌های بهداشت اشاره کرد و گفت: با توجه به تکمیل چهار خانه بهداشت جدید روستایی تخصیص تجهیزات و توسعه امکانات دیگر مراکز بهداشتی شهرستان و با حضور تیم سلامت لازم است.

محمدی کیا به توسعه زیر ساخت‌های اورژانس ۱۱۵ نیز اشاره کرد و گفت: تیم‌های فعلی پاسخگوی نیاز نبوده و با توجه به اینکه مأموریت حوادث جاده‌ای آنان افزایشی است، به افزایش پایگاه و تیم نیاز داریم.

کد خبر 680211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.