اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به رفع تنش آبی شهرستان بندرگز

فرماندار بندرگز موضوع رفع تنش کم آبی را برای این شهرستان دارای اهمیت دانست و گفت: از بخش اعتبارات تملک و دارایی در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این حوزه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صابر حسن پور امروز سه‌شنبه بیست و چهارم مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه آرمان طبیعت پروژه گردشگری و یک قرارداد ۵۰ ساله بود که مدت‌ها راکد مانده بود، اما با تلاش استاندار گلستان خلع ید شده و در حال واگذاری به پیمانکار جدید است.

وی با بیان اینکه ۲۱ مصوبه در سفر رئیس جمهور به این شهرستان اختصاص داشت، افزود: اعتبار این سفر ۵۸۶ میلیارد تومان بود که ۱۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان نیز سال گذشته اختصاص یافت.

فرماندار بندرگز از تخصیص ۲۵۵ میلیارد تومان از پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان گلستان خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای لایروبی خلیج گرگان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبار کل سفر رئیس جمهور به احیای خلیج فارس اختصاص یافت، افزود: با توجه به تأثیر این پروژه به لحاظ زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی این مهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

حسن پور از کسب رتبه سوم خودمالکی این شهرستان در نهضت ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: ۸۷۰ متقاضی در این بخش ثبت نام کردند که از این تعداد برای ۲۲۸ واحد انعقاد قرارداد انجام شده است.

وی از معرفی ۳۲۸ متقاضی در قالب طرح ویژه ۲۰۰ میلیونی به بانک‌های استان خبرداد و اضافه کرد: از این تعداد ۲۶۵ قرارداد تاکنون امضا شده است.

فرماندار بندرگز به احیای ۹۷ واحد راکد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای احیای این واحدها ۹۶ میلیارد تومان بودجه هزینه شده است.

حسن‌پور به ثبت‌نام حدود چهار هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: از این تعداد دو هزار و ۵۰ نفر تأیید نهایی را دریافت کردند و از این رقم ۱۵۸ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: برای آن دسته از افرادی که وجه مورد نظر را واریز کردند زمین به میزان نیاز برای ساخت مسکن فراهم شده است.

فرماندار بندرگز در حوزه رفع تنش آبی از حفر و بهسازی چاه‌های آب در بندرگز خبروداد و گفت: در حال حاضر تولید آب شهرستان ۱۷۶ لیتر بر ثانیه است که در این راستا ۳۷ لیتر کمبود داریم که با حفر و بهسازی چاه در سال جاری و ۱۴۰۳ این مشکل مرتفع می‌شود.

وی موضوع رفع تنش کم آبی را برای این شهرستان دارای اهمیت دانست و گفت: در این راستا از بخش اعتبارات تملک و دارایی ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این حوزه اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد اعتباری را شاهد هستیم.

کد خبر 680171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.