دو شهر از اصفهان نامزد پایتخت کتاب ایران شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، از معرفی شدن شاهین‌شهر و اصفهان به عنوان نامزدهای هشتمین دوره پایتخت کتاب ایران خبر داد. ‌

به گزارش ایمنا، علی تمنایی گفت: در هشتمین طرح پایتخت کتاب ایران، ۷۶ شهر از ۲۴ استان کشور متقاضی معرفی به عنوان شهر دوستدار کتاب بودند که هیئت داوران، ۱۲ شهر را به عنوان شهرهای نامزد دوستدار کتاب معرفی کرد که شهرهای شاهین‌شهر و میمه و اصفهان جز شهرهای انتخاب شده هستند.

وی افزود: رقابت رسمی این ۱۲ شهر، امروز_سه‌شنبه بیست‌وچهارم اَمرداد_ در برج آزادی تهران آغاز شد و در شهریور پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص ملاک‌های انتخاب پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: معیارهایی مانند دسترسی همه اقشار شهر، شامل دانشگاهیان، عموم مردم، کودکان، زندانیان و معلولان به امکاناتی مانند فضای مطالعه و کتاب و همچنین فعالیت خیران در راستای بهبود فرهنگ کتابخوانی در شهر از ملاک‌های انتخاب است.

وی گفت: میزان و چگونگی همگرایی نهادهایی همچون اداره کل فرهنگ، ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری‌ها، بخش خصوصی، کانون‌های مساجد و دیگر نهادهای مرتبط و نیز میزان فعالیت گروه‌های مردم‌نهاد نیز از دیگر معیارهای انتخاب است. در اصفهان نهادهای دولتی و بخش خصوصی و خیران در این زمینه تعامل خوبی با هم دارند به همین دلیل امید است اصفهان به عنوان شهر دوست‌دار کتاب انتخاب شود.

تمنایی افزود: بسته‌های فرهنگی و هنری و آموزشی برای شهرها در مرحله نیمه‌نهایی تدوین و تعریف، و دوره‌های آموزشی برای فعالان کتابخوانی آن مناطق در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان در سال جاری گفت: هیئت برگزاری نمایشگاه کتاب تشکیل شده است و در برگزاری این نمایشگاه، دستگاه‌های مختلفی همچون اداره کل ارشاد، معاونت فرهنگی ارشاد، استانداری، شهرداری و شرکت نمایشگاه‌ها دخیل هستند. امید است این نهادها به همگرایی برسند و پیگیری‌ها نتیجه‌بخش باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن صنعت نشر گفت: این انجمن یکی از متقاضیان برگزاری نمایشگاه کتاب است که این مسئله در دست بررسی قرار دارد.

منبع: ای بنا

کد خبر 680169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.