آغاز سفرهای اربعین حسینی در پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان

مدیرعامل پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: پایانه‌های مسافربری شهرداری این کلان‌شهر از بیست‌وهفتم مردادماه، آماده اعزام زائران کربلا برای برگزاری مراسم اربعین است.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در آستانه آغاز پیک سفرهای تابستانی در شهریورماه و در آستانه آغاز سفرهای زیارتی اربعین هستیم، اظهار کرد: پایانه کاوه یکی از پایگاه‌های اصلی و میعادگاه سفرهای زیارتی عتبات عالیات به‌ویژه کربلای معلی و جابه‌جایی زائران به سمت مرزهای مهران، خسروی، چزابه و شلمچه است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته سفر زائران اربعین حسینی امسال از بیست‌وهفتم مردادماه آغاز خواهد شد و تا بیست‌وپنجم شهریورماه ادامه دارد.

وی افزود: از یک‌سو فصل تابستان و فرصت سفرهای تفریحی و از سوی دیگر سفر زائران کربلا موجب شده است که مسافران با کمبود بلیت و اتوبوس مواجه شوند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شرح وظایف سازمان پایانه‌ها، نقش نظارتی تعریف نشده است، افزود: سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان وظیفه تعمیر و نگهداری از پایانه‌های مسافربری برون‌شهری و اقداماتی همچون خدمات نظافتی، بهداشتی، نمازخانه، رستوران، خوابگاه و هتل را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه تمام بخش‌های حمل‌ونقل مسافربری برون‌شهری توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مدیریت می‌شود، در این راستا جلساتی در ستاد اربعین و کمیته حمل‌ونقل، شرکت‌های مسافربری و رانندگان برگزار شده است؛ خاطرنشان کرد: بسیاری از مسافران شهرهای کشور و نیز زائران کربلا، تقسیم مدیریتی بین سازمان پایانه‌ها و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را نمی‌دانند، لذا کمبود بلیت را به مدیریت شهری و پایانه‌ها، شورای اسلامی شهر یا سامانه مردمی شهرداری (۱۳۷) منتقل می‌کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر دغدغه کمبود اتوبوس برای اعزام زائران به مرزهای چهارگانه کشور به عراق و سایر سفرها به شهرهای مختلف در سطح کشور را به مسئولان استانی و اداره کل راهداری منتقل کرده که در این خصوص تمهیداتی از سوی مدیریت استان اندیشیده شده است.

توکلی افزود: این سازمان تمام تلاش خود را در جهت هماهنگی و سهولت سفر و اطلاع‌رسانی به متولیان امر برای مسافران و زائران انجام می‌دهد تا مشکلی برای رفت و برگشت مسافران وجود نداشته باشد.

کد خبر 680140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.