مشکلات تامین مواد اولیه کلاش‌بافان شهر جهانی مریوان رفع می‌شود

معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مشکلات تامین مواد اولیه (نرینه) کلاش‌بافان شهر جهانی مریوان به زودی با همکاری دستگاه‌های مربوطه رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد حامدی امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مردادماه_ در جلسه هم‌اندیشی و رفع مشکلات تأمین مواد اولیه کلاش‌بافان شهرستان مریوان، اظهار کرد: مریوان در بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی دارای شهرت و اعتبار جهانی است، یکی از این حرفه‌های خاص و پردرآمد که تعداد زیادی از مردان و زنان سخت‌کوش و هنرمند این دیار از طریق آن امرار معاش می‌کنند، بافت کفش‌های محلی با نام «کلاش» است.

وی افزود: این شهر با بیش از چهار هزار هنرمند، بیشترین بافنده کلاش را در استان دارد، به نحوی که بیشترین آموزشگاه‌های کلاش‌بافی، کارگاه‌های تولید کلاش و فروشگاه‌های کلاش در شهرستان مریوان فعال است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی کردستان خاطرنشان کرد: تأمین نشدن مواد اولیه (نرینه) از چالش‌ها و موانع پیش‌روی فعالان این عرصه است که تمام موارد مربوط به تهیه (نرینه) زیره کلاش طبق قوانین دامپزشکی انجام شده است.

حامدی با تأکید بر حمایت از صنعت‌گران این عرصه، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت ادارات ذی‌ربط، موانع و مشکلات تأمین مواد اولیه فعالان این بخش به‌زودی رفع و زمینه رونق و تولید آن مهیا شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مریوان شهریورماه سال ۱۳۹۶ در شورای ثبت جهانی صنایع‌دستی یونسکو به‌عنوان شهر جهانی کلاش و پنجمین شهر ثبت شده ایران، جهانی شد.

کد خبر 680130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.