دستگاه پت‌اسکن برای اولین بار در بیمارستان فارابی اصفهان افتتاح شد

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان از عقد قرارداد با مرکز پت اسکن بیمارستان فارابی خبر داد.

محمدحسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پت اسکن روش تصویربرداری پیشرفته در درمان انواع سرطان‌ها است که برای اولین بار و به تازگی یک دستگاه پت اسکن در بیمارستان فارابی اصفهان افتتاح شد. با توجه به رویکرد حمایتی بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب العلاج، انعقاد قرارداد بیمه سلامت با این مرکز پت اسکن از ابتدای مردادماه ۱۴۰۲، صورت گرفته است.

وی افزود: مرکز پت اسکن بیمارستان فارابی اصفهان، تنها واحد پت اسکن مرکز کشور است و افتتاح آن کمک بسیار زیادی برای بیماران سرطانی استان اصفهان و سایر استان‌های همجوار خواهد بود. با انعقاد قرارداد بیمه سلامت با مرکز پت اسکن بیمارستان فارابی اصفهان، تمام بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش سازمان بیمه سلامت‌، حدود ۶۰ درصد هزینه کل را باید تخفیف بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: انجام پت اسکن کامل تمام بدن به صورت آزاد، بیش از هشت میلیون تومان هزینه دارد، اما بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه سلامت، حداکثر سه میلیون تومان برای انجام پت اسکن تمام بدن باید در این مرکز پرداخت کنند.

وی ادامه داد: این قرارداد از محل منابع صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، تأمین مالی می‌شود و هر بیمار سرطانی تحت پوشش بیمه سلامت، یک بار در سال می‌تواند از این تخفیف بهره‌مند شود. برای بهره‌مندی از این تخفیف بیمار باید در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک توسط پزشک معالج نشان‌دار شود.

صفاری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان مرکز پت اسکن بیمارستان فارابی ، صف انتظار بیماران برای انجام این روش تصویربرداری را به حداقل زمان ممکن کاهش دهند. بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه سلامت چنانچه هرگونه نارضایتی یا تخلفی در اجرای تخفیف قرارداد مذکور مشاهده کردند ، می‌توانند شکایت خود را در «سامانه پاسخ‌گویی به شکایات بیمه سلامت به آدرس http://Shekayat.ihio.gov.ir» ثبت کنند و مطمئن باشند که در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 680121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.