۶۰ آزاده سرافراز دفاع مقدس منطقه ۲ اصفهان تجلیل می‌شوند

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین یادمان تجلیل از ۶۰ آزاده سرافراز محلات این منطقه در آستانه سالروز بازگشت آزادگان به کشور خبر داد.

محمد صیرفی‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی به کشور اظهار کرد: آزادگان همانند گنجینه‌ای گرانبها از خاطرات اصیل و روایت‌گر فرهنگ ناب دفاع مقدس هستند که اراده الهی بر آن قرار گرفت تا بین ما زندگی و روایت‌گر و قاصد آموزه‌های از خودگذشتگی دوران هشت سال جنگ تحمیلی باشند.

وی با اشاره به اینکه باید قدردان زحمات آزادگان باشیم، افزود: مهم‌ترین نقش آزادگان در این برهه خطیر، انتقال فرهنگ دفاع مقدس، جهاد، مقاومت و ایستادگی به نسل جدید و جوان جامعه است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: در همین راستا برای نخستین‌بار در منطقه دو شهرداری اصفهان با همکاری بنیاد شهید و معتمدان محلات بانک اطلاعاتی از آزادگان منطقه تهیه و امسال نخستین یادمان تجلیل از ۶۰ آزاده سر افراز محلات منطقه دو در محل فرهنگسرای اسوه این منطقه روز پنج شنبه جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته نخستین کنگره ۶۰۰ شهید محلات منطقه دو برگزار و استقبال ویژه از این برنامه موجب شد تا پرداختن به موضوع شهدا در این منطقه یک اصل و در پی آن تجلیل از جانبازان در مساجد محلات برپا و مجله شهدای محلات، تدوین کتاب شناسنامه شهدای محلات منطقه دو آغاز شود.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: پس از تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان در آستانه سالروز آزادی اسرا، در صدد هستیم دِین خود را به این روایت‌گران فرهنگ ناب دفاع مقدس و خانواده‌های آن‌ها ادا کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا نزد خداوند جایگاه بالایی دارند و جانبازان و آزادگان کوهی از خاطرات دوران جنگ و اسارت را به همراه دارند، گفت: یادآوری آن دوران برای آن‌ها آزار دهنده است و به‌لحاظ شرایط جسمی و روحی تحمل آن برای خانواده‌ها بسیار طاقت‌فرسا است، از این‌رو باید قدر آن‌ها را دانست و از آن‌ها تجلیل کرد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان اضافه کرد: در این منطقه ۶۵ آزاده از طریق معتمدان، پایگاه‌های بسیج و مردمی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و انجمن آزادگان اصفهان شناسایی شدند که سه تن از این آزادگان به دیار باقی شتافتند و در این مراسم از خانواده آن‌ها نیز تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این یادمان این است که ثابت کنیم آزادگانی که دوران جوانی خود را در اسارت و زیر شکنجه سپری کردند، همچنان در این دوران برای ما بسیار ارزشمند، قابل احترام و ستایش هستند.

کد خبر 680120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.