احتمال واریز دو مرحله‌ای سود سهام عدالت+ جزئیات

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ممکن است مانند سال گذشته پرداخت سود برخی شرکت‌ها با تاخیر مواجه شود، گفت: در این صورت پرداخت سود سهام عدالت مانند سال گذشته دو مرحله‌ای خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از نظام جدید ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود درباره پرداخت سود سهام عدالت، اظهار کرد: صورت‌های مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به تازگی آماده شده و پرداخت سود بسته به تکمیل این صورت‌هاست.

وی عنوان کرد: در صورت تأخیر در ارائه صورت‌های مالی، پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد بود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: یکی از دلایل پرداخت دو مرحله‌ای سهام عدالت در سال گذشته به هلدینگ خلیج فارس بازمی‌گردد که صورت مالی و سود خود را با تأخیر اعلام کرد.

دارایی نامشهود شرکت‌ها باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی نزد بانک‌ها و بورس باشد

خاندوزی اضافه کرد: ارزش‌گذاری دارایی نامشهود اقدام مثبتی است و این دارایی باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک‌ها و بورس شود.

وی ادامه داد: وزارت اقتصاد مسؤولیتی در ارائه خدمات و کالا یا کنترل بازار ندارد و در مقابل باید زیرساخت رشد و توسعه و تأمین مالی را فراهم کند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: در این راستا دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی نامشهود تهیه شد و این اقدام یکی از گام‌هایی بود که به دنبال برداشتن آن بودیم تا بخش مهمی از سرمایه‌ها از سوی نظام رسمی کشور پذیرفته شود.

خاندوزی عنوان کرد: یکی از مباحث مهم برای فعالان اقتصادی این است که در گزارشگری مالی، میزان دارایی و سرمایه‌های نامشهود شناسایی شود و نحوه ارزش‌گذاری این دارایی‌ها خلائی بود که باید برطرف می‌شد و این ارزش‌گذاری باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک و بورس باشد.

وی ادامه داد: آنچه برای شرکت‌ها اهمیت دارد و جای خالی آن احساس می‌شود این است که دارایی نامشهود شرکت‌ها چگونه تشخیص و ارزش‌گذاری می‌شود. افراد متخصص در برخی شرکت‌ها، مشتریان وسیع خود یک ارزش اقتصادی برای برخی شرکت‌ها است. ایده‌ها، اختراعات و سایر انواع دارایی‌ها نیز جزو مواردی بود که به عنوان دارایی اقتصادی شناسایی نمی‌شد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ارزش‌گذاری دارایی نامشهود امروز از این جهت اهمیت دارد که این باب گشوده شد تا بتوانیم از ثمرات ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود استفاده کنیم. تلاش ما این است تا شرکت‌ها بتوانند دارایی‌های خود را نقدپذیر و واقعی کنند.

خاندوزی افزود: برخی شرکت‌ها به آستانه ورشکستگی رسیدند چراکه سیاست‌گذار دارایی‌های آنها را به رسمیت نشناخته است. امیدوار هستیم ثمرات این پایه‌گذاری جدید را در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها و تأثیر تسهیلات دریافتی آنها ببینیم.

کد خبر 680110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 0
    سه ماهه همش سود سهام عدالت میدبم سود سهام عدالت میدیم . چندرغاز پول میخوایین بدین اونم سه ماهه میکروفون گرفتین دستتون خبری ازسود نیس