بی‌توجهی به نکات ایمنی، علت اصلی حوادث غرق‌شدگی در کانال‌های آب است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر گفت: علت اصلی حوادث غرق‌شدگی در کانال‌های آبیاری، بی‌توجهی به نکات ایمنی است و نباید فراموش کرد که فشار آب در کانال‌ها باعث غرق شدن می‌شود.

مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حوادث‌های غرق‌شدگی رخ داده برای چندین نفر و فوت شدن و مصدوم شدن تعدادی از آنها، اظهار کرد: هر ساله با فرارسیدن فصل گرما، علاقه‌ مندی برخی افراد به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به شنا در کانال‌های آب یا حضور در حریم آنها بیشتر می‌شود و بی‌توجهی به هشدارها در خصوص خودداری از شنا در این کانال‌ها، عواقب تلخی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: کانال‌های آبیاری با صدها کیلومتر طول با هدف آبیاری و بهبود اراضی کشاورزی طراحی شده‌اند، و نوجوانان و جوانانی که با دیدن آب وسوسه می‌شوند تا برای شنا و رهایی از گرما و دقایقی تفریح کردن خود را به آب‌های به ظاهر آرام و بی‌خطر کانال‌ها بسپارند، نمی‌دانند که شنایی به سوی مرگ دارند، گاهی اوقات نیز به علت لغزنده بودن جاده‌های کنار کانال‌ها و بی‌احتیاطی عده‌ای شاهد سقوط خودروها یا لیز خوردن اشخاص به داخل کانال‌ها نیز هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر تصریح کرد: برخی افراد تصور می‌کنند کانال آبیاری می‌تواند به عنوان یک استخر مورد استفاده تفریحی قرار گیرد، اما از این نکته مهم غافل هستند که نوع طراحی کانال‌ها با شکل استخرهای عمومی به صورت کامل متفاوت است.

وی ادامه داد: علت اصلی حوادث غرق‌شدگی در کانال‌های آبیاری، بی‌توجهی به نکات ایمنی است و نباید فراموش کرد که فشار آب در کانال‌ها باعث غرق شدن می‌شود و آشنا بودن به شنا دلیل بر این نیست که در کانال و مکان‌های غیرایمن می‌توان شنا کرد.

کد خبر 680076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.