افزایش تماس‌های مردمی به دلیل قطعی برق در آمل

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل از افزایش چشمگیر تماس‌های مردمی با آتش‌نشانی طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله اسماعیلی امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت ۸:۰۰ روز نوزدهم مرداد تا ساعت ۸:۰۰ روز بیست‌وچهارم مردادماه، ۱۱۵۷ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار شده و طی این مدت ۷۴ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات و خدمات ایمنی توسط آتش‌نشانان ایستگاه‌های پنج‌گانه شهر آمل انجام شده است.

وی افزود: نزدیک به نیمی از تماس‌ها، یعنی ۳۵ عملیات مربوط به مأموریت‌های مرتبط با قطعی برق و فراوانی نجات افراد محبوس شده در داخل آسانسورها به دلیل قطع جریان برق در اقصی نقاط شهر آمل بوده که تاکنون همه این حوادث ختم به خیر شده است و حادثه ناگواری نداشته‌ایم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل خاطرنشان کرد: در مناطقی که برق قطع می‌شود، شاهد افزایش قابل توجه حجم تماس‌های لحظه‌ای مردم هستیم. به شهروندان توصیه می‌شود که اگر در آسانسور محبوس شدند، آرامش خود را حفظ کنند. باید بدانیم نه آسانسور سقوط می‌کند و نه اکسیژن به پایان می‌رسد، باید با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند و ضمن ارائه نشانی دقیق، منتظر رسیدن نیروهای امدادی باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در استفاده از آسانسور، قطع ناگهانی و پیش‌بینی نشده برق است، در بسیاری از ساختمان‌های امروزی تجهیزات پیشرفته وجود دارد و آسانسورها نیز به سیستمی به نام Black out (یا همان برق اضطراری ) مجهز است که هنگام قطع ناگهانی برق آسانسور را تا توقف در سطح یکی از طبقات پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه دیگری نیز وجود دارد که باید توسط صاحبان و مدیران ساختمان و مدیران فنی و تأسیسات مجتمع‌ها مدنظر قرار گیرد که مهم‌ترین آن‌ها بازرسی ادواری از تمام بخش‌ها و اجزای آسانسور به صورت ماهانه از سوی شرکت‌های معتبر و نصب سیستم برق اضطراری برای آسانسور، زنگ هشدار و تلفن یا آیفون اضطراری برای آسانسور است.

کد خبر 680061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.