TBM غربی جبهه شمالی خط ۲ متروی اصفهان وارد ایستگاه طوقچی می‌شود

مدیر اجرایی ایستگاه طوقچی خط دو متروی اصفهان گفت: دستگاه حفار مکانیزه (TBM) شرقی جبهه شمالی خط دو، شهریورماه امسال به ایستگاه طوقچی می‌رسد و حدود سه ماه بعد نیز تی بی ام غربی وارد این ایستگاه می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده کل سازه ایستگاه و دسترسی‌های آن تکمیل خواهد شد.

سیدجلیل نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان حدود ۲۴ کیلومتر طول دارد و در حال حاضر حدود ۱۵ ایستگاه آن حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه کهندژ در حال تکمیل است.

وی افزود: خط دو از بخش شمال شرقی اصفهان و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) آغاز می‌شود و با عبور از خیابان‌های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین، به ایستگاه امام حسین (ع) می‌رسد و در این ایستگاه، با خط یک تقاطع خواهد داشت.

مدیر اجرایی ایستگاه طوقچی خط دو متروی اصفهان با اشاره به این ایستگاه به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های خط دو قطار شهری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه احداث ایستگاه طوقچی خردادماه ۱۳۹۹ آغاز شد و رمپ آن نیز پس از جابه‌جایی تأسیسات با همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط در کوچه علی‌ابن سهل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه احداث ایستگاه طوقچی حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد، افزود: اجرای این پروژه به‌صورت «شمع کج» در حال اجرا است، بنابراین چیزی از سطح زمین مشخص نیست اما زیر زمین فعالیت‌ها با قوت انجام می‌شود.

نوربخش با بیان اینکه ایستگاه طوقچی حدود ۱۲۰ متر طول دارد و ۱۲۰ شمع برای احداث آن مورداستفاده قرار می‌گیرد، تاکید کرد: در حال حاضر نیز خاک‌برداری از این ایستگاه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه حفار مکانیزه (TBM) شرقی جبهه شمالی (دارک)، شهریورماه به ایستگاه طوقچی می‌رسد و حدود سه ماه بعد نیز تی بی ام غربی وارد این ایستگاه می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده کل سازه ایستگاه و دسترسی‌های آن تکمیل خواهد شد.

مدیر اجرایی ایستگاه طوقچی خط دو متروی اصفهان ادامه داد: تلاش می‌کنیم این خط با حداکثر کیفیت در اسرع وقت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 680029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    ابعاد شهر اصفهان باید بزرگ بشه و جمعیت ان متراکم نیست پس قیمت املاک و اپارتمان ان پایینتر خواهد بود و مردم سهل و ساده تر صاحبخونه میشن