نایین جزو ۹ شهرستان ویژه بافت تاریخی در کشور است

فرماندار شهرستان نایین گفت: وجود بیش از ۱۰۲ هکتار بافت تاریخی در شهر نایین موجب شده است تا این شهرستان جزو ۹ شهرستانی در کشور باشد که برای بافت تاریخی آن مشاور ویژه تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کریمی امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مردادماه_ در نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه گردشگری اظهار کرد: پیش از اینکه در شهرستان نائین حضور پیدا کنم، یک سند پیشرفت برای شهرستان تدوین شد که مهم‌ترین و اولین رکن این سند، موضوع گردشگری حاصل از تلاش یک تیم علمی بود که این سند در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه مصوب و اولویت‌های شهرستان به ترتیب گردشگری، صنعت و معدن تعیین شده است.

وی افزود: نرخ بیکاری در شهرستان نزدیک به ۶.۷ درصد است و به لطف خدا وضعیت خوبی در حوزه اشتغال داریم، اما آنچه مهم است ظرفیت‌های بی‌نظیر حوزه گردشگری و نعمات خدادادی این شهرستان است.

فرماندار شهرستان نائین ادامه داد: ما امروز با وجود ۱۲۰۰ اثر تاریخی که بیش از ۱۰۰ اثر آن ثبت آثار ملی شده است، باید پیشرفت شهرستان را در حوزه گردشگری دنبال کنیم.

کریمی با بیان اینکه برای نخستین‌بار کنفرانس علمی نایین‌پژوهی با سطح علمی ISC در سطح ملی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنفرانس علمی نایین‌پژوهی، روندی خارج از روند مرسوم را دنبال می‌کنیم و در نظر داریم تمام نایینی‌های مقیم خارج و سایر شهرهای داخل کشور را با این همایش مرتبط کنیم تا بتوانیم از ظرفیت اقشار مختلف برای پیشرفت و توسعه شهرستان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ستاد تسهیل در زمینه گردشگری با عنوان کمیته تخصصی گردشگری و میراث فرهنگی در فرمانداری تشکیل و مسائل شهرستان در این حوزه بررسی شد تا در راستای رفع آن‌ها اقدام شود، سایر مسائل را نیز در سطح استانی پیگیری می‌کنیم.

فرماندار شهرستان نایین اضافه کرد: امسال برای نخستین‌بار بیش از ۳۰ درصد از اعتبارات تسهیلات اشتغال‌زایی را به واحدهای بوم‌گردی اختصاص دادیم و این روند حمایتی نیز به لطف خدا تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

کریمی گفت: وجود بیش از ۱۰۲ هکتار بافت تاریخی در شهر نایین موجب شده است تا این شهرستان جزو ۹ شهرستانی در کشور باشد که برای بافت تاریخی آن مشاور ویژه تعیین شده است، مطالعات بافت تاریخی در حال انجام است و حوزه احیای بافت تاریخی نایین باید با رعایت ضوابط و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط عمل کند.

وی افزود: تشکیل کارگروه مشاوران میراث و گردشگری از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود تا بتوانیم با استفاده از تجربیات فعالان این حوزه ضمن جذب توریسم، در حوزه معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و غنای تاریخی شهرستان نایین گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 680020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.