اتمام عملیات حفاری و تجهیز چاه آب خام بوستان شهدای قزوین

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: با هدف تامین آب غیرشرب برای آبیاری فضای سبز شهر، عملیات حفاری و تجهیز چاه آب خام بوستان شهدا به اتمام رسید.

محمد صالح صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از انتقال و باز کاشت درختان چند ساله در بوستان ملت قزوین خبر داد و اظهار کرد: تعدادی از درختان چندساله که طی سال‌های گذشته از مسیر اجرای پروژه‌های شهری جابه‌جا و در گلخانه سازمان به صورت گلدانی نگهداری می‌شد، در ضلع جنوب بازیگاه ملت کاشته شد.

وی افزود: با هدف صیانت از فضای سبز شهری، درختان سبز واقع شده در مسیر اجرای پروژه‌های توسعه شهری قطع نمی‌شود، بلکه با استفاده از تجربه و مهارت کارشناسان به گلخانه سازمان منتقل می‌شود تا در طرح‌های بازپیرایی یا توسعه فضای سبز شهری بازکاشت شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: با هدف تأمین آب غیر شرب برای مصارف آبیاری فضای سبز شهر و با توجه به حفر چاه آب جدید در بوستان شهدا، عملیات حفاری، کابل‌گذاری و تجهیز چاه آب خام به تراس، تابلوی برق و دیگر منصوبات مورد نیاز به اتمام رسید.

صالحی با تاکید بر اینکه پس از تأمین برق سه فاز، چاه آب بوستان شهدا بر مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: طرح محلول‌پاشی درختچه‌ها و بوته‌های گل در سطح شهر قزوین تداوم دارد و طرح حیاتی محلول‌پاشی درختچه‌ها و بوته‌های گل به منظور رفع کمبودهای غذایی و افزایش شادابی و سرسبزی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با اجرای به موقع طرح محلول‌پاشی، پیشگیرهای لازم قبل از بروز علائم ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای گیاهان به عمل می‌آید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با اشاره به طرح انتظام بخشی بوستان‌های شهری، گفت: به منظور جلوگیری از ورود خودرو به بوستان دانشجو، حاشیه غربی این بوستان با اجرای عملیات جدول‌گذاری ساماندهی و مسدود شد.

صالحی از کاشت ۵۰۰ اصله نهال ارغوان به منظور توسعه فضای سبز در رفیوژ میانی بلوار ارتباطات خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه، عملیات آماده سازی بستر، جمع‌آوری نخاله‌ها، تسطیح و چاله کنی انجام شده است.

وی افزود: اجرای طرح توسعه فضای سبز در این بلوار با هدف ایجاد چشم‌انداز زیبا، نمای سرسبز و باطراوت و رضایتمندی شهروندان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین اظهار کرد: به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از تداخل شبکه برق با تاج درختان و رفع اتصالی، با هماهنگی شرکت توزیع برق، عملیات هرس شاخه‌های درختان و رفع تداخل با شبکه برق در محدوده بلوار آزادگان انجام شد.

کد خبر 679979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.