گزارشی از یکصدوپنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک

یکصدوپنجمین جلسه صحن علنی پارلمان شهری اراک به ریاست داود قربانی و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مجتبی قاسمی سرپرست شهرداری اراک با محوریت بررسی نامه‌های واصله و مصوبات کمیسیون‌های تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه این هفته صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک که بعد از ظهر امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ برگزار شد، اعضای شورا طرح راه‌اندازی سامانه پاسخگویی شهردار به سوالات و تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر را در راستای اجرای اصل شفافیت و با هدف تسهیل و تسریع در امور و همچنین ایجاد بانک اطلاعات نیروهای حجمی توسط شهرداری اراک را مصوب کردند.

در این جلسه داوود قربانی رئیس شورای اسلامی شهر اراک با محکومیت حادثه دلخراش شاهچراغ اظهار کرد: بار دیگر حریم امن سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بارگاه منور حضرت شاهچراغ (ع)، شاهد اقدام تروریستی و جنایت‌کارانه ناشی از افکار پلید ناایمن‌سازی مکان‌های مقدس بود.

اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه، برخورد قاطعانه مسئولان ذی‌ربط با مسببین این اقدام غیرانسانی را خواستار شدند.

در جلسه طرح ایجاد بانک اطلاعاتی نیروهای حجمی با ۹ رأی موافق تصویب شد.

یکی دیگر از موضوعات این جلسه شورا طرح اصل شفافیت بود که بر اساس این طرح شهرداری ملزم است که یک سامانه پاسخگویی فراهم کند که در آن تذکرات مطرح شده در صحن چه به صورت شفاهی یا مکتوب در این سامانه تذکرات و سوالات ثبت شود به گونه‌ای که قابلیت رهگیری داشته و اعضای شورا می‌توانند رصد کنند که شهردار به سوالات و تذکرات آن‌ها چه پاسخی داده است و نتایج آن قابلیت اطلاع‌رسانی به عموم مردم را دارد.

این طرح بار مالی ندارد و راه‌اندازی آن توسط کارشناسان سازمان فناوری قابل انجام است، همچنین این طرح با ۱۰ رأی موافق تصویب شد.

نامه درخواست شهرداری برای انتصاب عباسی به عنوان مدیر مالی سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری در جلسه مطرح شد و با ۹ رأی موافق تصویب شد.

کد خبر 679955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.