پیش‌بینی شهرآورد پرگل در اصفهان / فصلی جذاب در انتظار سپاهان و ذوب‌آهن

در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر خواهند رفت و با توجه به اینکه شاگردان ربیعی و مورایس اولین گام خود در لیگ بیست‌وسوم را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند، بدون تردید شاهد یک جدال حساس و البته مهیج بین دو تیم اصفهانی‌ خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر، امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر خواهند رفت و با توجه به اینکه شاگردان ربیعی و مورایس اولین گام خود در لیگ بیست‌وسوم را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند، بدون تردید شاهد یک جدال حساس و البته مهیج بین اصفهانی‌ها خواهیم بود. در خصوص شرایط دو تیم و برگزاری دربی اصفهان گفت‌وگویی با حسین چرخابی و فرشید طالبی پیشکسوتان سپاهان و ذوب‌آهن داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

طلایی‌پوشان به دنبال ضدحمله هستند

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص عملکرد سپاهان مقابل تراکتور اظهار کرد: برخی معتقد بودند که مورایس بیش از اندازه دست به خرید مهاجم زده است اما با شروع لیگ و در بازی با تراکتور مشخص شد سرمربی سپاهان با توجه به شناختی که از فوتبال ایران پیدا کرده، بازیکن خریده است.

وی افزود: در جدال با تراکتور طلایی‌پوشان برخلاف روند گذشته خود که تلاش می‌کردند مالکیت توپ داشته باشند؛ به دنبال ضد حمله و رسیدن به دروازه حریف بودند؛ همچنین شاهد بازی مستقیم توسط شاگردان مورایس بودیم و از نظر من منطقی هم بود، چراکه مدافعان تراکتور قد کوتاه‌تری نسبت به مهاجمان سپاهان داشتند؛ مطابق با محاسبات من خلیل‌زاده و آغاسی در مجموع ۱۱ سانتی‌متر اختلاف قد با اسدی و مغانلو داشتند که همین موضوع منجر به کسب نتیجه مطلوب برای طلایی‌پوشان شد.

پیش‌بینی دربی پرگل در اصفهان/ فصلی جذاب در انتظار سپاهان و ذوب‌آهن

ذوب‌آهن در این فصل به دنبال پیروزی است

پیشکسوت فوتبال اصفهان تصریح کرد: چیزی که به وضوح احساس می‌شود این است که کادر فنی سپاهان قصد دارد در این فصل از پلن‌های متفاوتی برای امتیاز گرفتن از حریف استفاده کند و نمونه بارز آن جدال با تراکتور بود.

وی پیرامون عملکرد ذوب‌آهن در بازی با ملوان ادامه داد: ذوب‌آهن در بازی اول خود کار دشواری انجام داد و بدون تردید امتیاز گرفتن در خانه حریف و هوای شرجی انزلی بسیار دشوار بود؛ ربیعی از جمله سرمربیانی است که تمایل به بازی هجومی دارد و برای پیروزی به مصاف رقبای‌خود می‌رود، چراکه در رویارویی با ملوان، سبزپوشان با تعداد نفرات بالا در حمله قرار می‌گرفتند و این موارد نشان می‌دهد ربیعی به دنبال کسب تساوی نیست و با هدف پیروزی مقابل حریفان خود بازی می‌کند.

چرخابی در تشریح وضعیت دربی اصفهان گفت: نتیجه شهرآورد اصفهان غیرقابل پیش‌بینی است اما اعتقاد دارم شاهد یک بازی پرسرعت و تماشاگرپسند خواهیم بود؛ شانس سپاهان برای پیروزی کمی بیشتر است، چراکه مهره‌های بسیار خوبی در اختیار دارد و بعید است که دو تیم یک بازی دفاعی را از خود به نمایش بگذارند اما اگر این‌گونه باشد سبزپوشان در ضدحمله می‌توانند برای طلایی‌پوشان خطرساز باشند.

شاگردان مورایس گام اول را محکم برداشتند

در ادامه فرشید طالبی دیگر کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص جدال سپاهان و تراکتور اظهار کرد: در بازی‌های ابتدایی لیگ به دلیل اینکه تیم‌ها در شرایط ایده‌آل قرار ندارند، ملاک آن‌ها کسب امتیاز است. سپاهان عملکرد خوبی از خود ارائه داد و بدون تردید در ادامه طلایی‌پوشان کار دشواری پیش رو خواهند داشت، اما به‌طور کلی شاگردان مورایس گام اول را محکم برداشتند.

وی در تشریح شرایط سبزپوشان اصفهان در اولین بازی خود خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن شرایط مشابه سپاهان دارد با این تفاوت که یک گام جلوتر از طلایی‌پوشان است، چراکه در هوای شرجی انزلی و در خانه حریف موفق به کسب امتیاز شد و این نشان می‌دهد نگرش ذوب‌آهن برای فصل جدید هجومی است؛ فکر می‌کنم در بازی اول شاگردان ربیعی کار مهم‌تری انجام دادند؛ هرچند که تا چند هفته ابتدایی نمی‌توان مقیاسی برای تیم‌ها در نظر گرفت و کسانی در هفته‌های اول امتیاز از دست داده‌اند، ممکن است در ادامه خطرناک ظاهر شوند، اما این پیروزی‌های ابتدایی روحیه بسیار خوبی را تزریق می‌کند.

پیش‌بینی دربی پرگل در اصفهان/ فصلی جذاب در انتظار سپاهان و ذوب‌آهن

شهرآورد اصفهان پر گل می‌شود مگر اینکه...

پیشکسوت فوتبال اصفهان با اشاره به حساسیت شهرآورد اصفهان تصریح کرد: برخورد شاگردان ربیعی و مورایس به دلیل نگرش روبه‌جلو مقابل حریفان نشان می‌دهد که آن‌ها تفکراتی بالاتر از سال گذشته دارند، چراکه دو تیم به دنبال فوتبال بازی کردن هستند و تقابل اصفهانی‌ها پرگل خواهد بود؛ مگر اینکه استثنا و حساسیت‌ها مانع این شود که یک فوتبال زیبا را شاهد باشیم.

وی در تشریح ناهماهنگی بازیکنان ذوب‌آهن به دلیل تغییرات فراوان و ثبات تیمی طلایی‌پوشان گفت: با وجود اینکه بازیکنان ذوب‌آهن تا حدودی ناهماهنگ هستند، اما یک برگ برنده یعنی پیروزی مقابل ملوان را در اختیار دارند که سبب می‌شود بازیکنان آشنایی بیشتری با یکدیگر پیدا کنند، پیروزی ابتدای فصل سبزپوشان بسیار برای آن‌ها کمک‌کننده خواهد بود؛ ناهماهنگی ملاک کاملی برای تشخیص تیم موفق میدان نیست، هرچند که مهره‌های سپاهان با یکدیگر هماهنگ‌تر هستند و این می‌تواند به آن‌ها کمک کند، اما روحیه هر دو تیم بالا است.

طالبی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نوع تفکرات دو تیم شاهد یک بازی هجومی خواهیم بود و امیدوارم تیمی که شایسته است، پیروز میدان باشد.

کد خبر 679952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.