اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریالی منطقه ۸ برای آزادسازی ۴ گلوگاه‌ / پیشگام شهرداری الکترونیک هستیم

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود بافت‌های قدیمی و معابر کم‌عرض آن و تأثیر زیادی که این مکان‌ها در ترافیک و رفت‌وآمد دارد، در حال حاضر اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریالی برای بازگشایی چهار گلوگاه این منطقه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از جمله شاخص‌های مهم بافت‌های ناکارآمد شهری، نداشتن مقاومت سازه‌ای، استحکام بنا و مهم‌تر از همه کمبود عرض معابر مطرح است و مهم‌ترین اشکال بافت‌های ناکارآمد، وجود گلوگاه‌ها و کاهش عرض ترافیکی است که در بافت تاریخی و فرسوده شهر بیشتر مشاهده می‌شود.

در بافت شهری روان بودن ترافیک موجب دسترسی آسان شهروندان می‌شود؛ بنابراین اگر گلوگاه‌ها در محلات رفع شود، محرک توسعه خواهد بود و مشکلات رفت‌وآمد چند پلاک در محله را رفع می‌کند و دلبستگی شهروندان به محله را همراه دارد.

بازگشایی گلوگاه‌ها در تقویت ساختار پایدار کالبدی محله‌ها و اقتصاد بافت و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی ساکنان تأثیرگذار است؛ طی دو سال گذشته بودجه خوبی برای بازگشایی گلوگاه‌های شهر اصفهان در نظر گرفته شده، چراکه بعضی از این گلوگاه‌ها حتی تا ۴۰ سال منجر به ناراحتی شهروندان شده است.

منطقه هشت شهرداری اصفهان با جمعیتی بالغ بر ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار نفر، یکی از مناطق پرجمعیت شهر است و بیشترین تعداد جمعیت را بین مناطق پانزده‌گانه دارد؛ این منطقه محلاتی دارای بافت فرسوده و قدیمی است که بعضی معابر آن به گلوگاه‌هایی تبدیل شده است و برای رفت‌وآمد شهروندان این مناطق مزاحمت ایجاد می‌کند، از این‌رو اعتباراتی در نظر گرفته شده است تا مشکلات ترافیکی و رفت‌وآمد همشهریان این منطقه رفع شود.

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی خبرنگار ایمنا با علی باقری، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان، برای آگاهی هرچه بیشتر شهروندان از اقدامات عمرانی، فرهنگی و خدماتی این منطقه است.

اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریالی منطقه ۸ برای آزادسازی ۴ گلوگاه‌/ پیشگام شهرداری الکترونیک هستیم

افزایش ۴۳ درصدی بودجه منطقه ۸ در سال جاری

ایمنا: از شاخص‌های منطقه ۸ و بودجه و اعتبارات آن برایمان بگویید.

باقری: منطقه هشت شهرداری اصفهان بیش از دو هزار هکتار وسعت و ۱۷ محله دارد و ترکیب جمعیتی آن قومیت‌ها و اصناف مختلف را شامل می‌شود.

بودجه این منطقه در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است، به‌طوری که ۵۸۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و جاری منطقه هشت پیش‌بینی شده است و ۶۵ درصد آن به‌طور کامل حوزه عمرانی را پوشش می‌دهد و تحت عنوان تملک، دارایی، سرمایه‌ای عدالت در ردیف‌های بودجه‌ای پیش‌بینی شده است که هرکدام به نسبت در حوزه‌های ترافیک، فرهنگی، عمرانی و خدماتی دسته‌بندی می‌شود.

از مجموع این اعتبارات ۳۵۲ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است و بر اساس آن، ۱۰۰ ردیف پروژه کوچک و بزرگ را از پروژه‌های شاخص شهری گرفته تا پرژه‌های مهم منطقه‌ای و محله‌محور تعریف کردیم.

سال گذشته منطقه هشت، جایگاه خوبی را بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان به‌دست آورد و در بسیاری از حوزه‌ها رتبه نخست را دارد؛ قسمتی از آن مربوط به ماهیت منطقه است که یکی از پرجمعیت‌ترین و وسیع‌ترین مناطق است؛ در این منطقه سال گذشته بیشترین تعداد و متراژ پروانه را صادر کردیم و با جذب ۱۴۸ درصد بودجه، در صدر مناطق قرار گرفتیم.

در ارزیابی که توسط حوزه برنامه‌ریزی و معاونت بودجه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان انجام شد، بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری حائز رتبه نخست شدیم، همچنین در حوزه مدیریت ارزیابی و عملکرد در تمام شاخص‌ها در جمع نهایی و معدل کلی اول شدیم که امیدواریم بتوانیم این رتبه را حفظ کنیم.

طی سال گذشته بالغ بر ۳۷ هزار تماس تلفنی از سوی شهروندان با سامانه ۱۳۷ داشتیم که این رقم سه برابر متوسط بین مناطق است اما به‌رغم اینکه بیشترین تعداد تماس را داشتیم، در بحث رضایتمندی، در رتبه اول هستیم و بیشترین و به‌موقع‌ترین خدمات را به شهروندان ارائه دادیم.

یکی از دلایل این دستاورد، دقت و حساسیت شهروندانی است که دغدغه شهر و محل زندگی خود را دارند و به‌عنوان ناظر، قبل از ایجاد مشکل به ما کمک می‌کنند.

یکی از مشکلات رفت‌وروب معابر است که به تعداد کمی از شهروندان مربوط می‌شود، بیش از ۹۵ درصد شهروندان همکاری لازم را در این خصوص دارند، اما برخی افراد به دلیل فراموشی و نداشتن اطلاع از زمان قرار دادن زباله، خارج از وقت این کار را انجام می‌دهند که موجب تماس‌هایی از سوی سایر شهروندان می‌شود، همچنین آبیاری درختان بیشترین تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

وجود زمین‌های بایر در منطقه معضل دیگری است که با وزش باد، نظافت آن محدوده تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

ایمنا: برای افزایش سطح رضایتمندی شهروندان منطقه چه اقداماتی انجام دادید؟

باقری: در برهه‌ای از زمان تعداد تماس‌های ماهانه در سامانه ۱۳۷ به ۴۳۰۰ تماس رسید، از این‌رو اقداماتی برای نخستین‌بار در شهرداری منطقه انجام شد که بر اساس آن، هر هفته محله‌ای به‌عنوان هدف تعیین می‌شد و تمام اکیپ خدمات شهری، عمران و ترافیک بسیج می‌شدند و در محله هر مشکلی که از دید شهروند وجود داشت، طی یک هفته بررسی و اصلاح می‌شد.

در هر ۱۷ محله به‌صورت هفتگی این اقدام انجام و موجب شد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ به ۳۴۰۰ تماس کاهش پیدا کند و در حال حاضر در همان سطح باقی مانده است؛ در حال حاضر این طرح ادامه دارد و هر سه ماه یک‌بار یک محله بررسی می‌شود.

ایمنا: امسال چه پروژه‌هایی برای اجرا در دستور کار شهرداری قرار گرفته است؟

باقری: در مجموع ۱۰۰ پروژه در سال ۱۴۰۲ با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در حوزه خدمات شهری ۲۱ پروژه، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ۴۷ پروژه، حوزه مالی اقتصادی ۹ پروژه، حوزه شهرسازی پنج پروژه و در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۱۸ پروژه در بودجه سال جاری با اعتبار بالغ بر ۳۵۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

بر اساس اولویت‌بندی‌ها و شاخص‌ها که در برنامه حوزه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر پیش‌بینی شده است، اهدافی مطرح و شورای اسلامی شهر بر اساس آن در حوزه مدیریت شهری بودجه‌ها را تدوین می‌کند و به‌عنوان سازوکار و سیاست‌گذاری اصلی در نظر می‌گیرد.

برای نگهداری و تأمین منابع آبی فضای سبز جهت توسعه شبکه آبیاری و احداث منابع و مخازن مربوط به شبکه آبیاری ۲۱ طرح و پروژه با اعتبار بالای ۵۱۵ میلیارد ریال در دستور کار داریم که موجب پایداری فضای سبز می‌شود.

یکی از موضوعات مهم، حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها است؛ از اقدامات شهرداری منطقه در این راستا اصلاح و توسعه شبکه معابر شهری است که ۲۲ طرح و پروژه را با رقم بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی کردیم؛ وقتی این ۲۲ پروژه به بهره‌برداری برسد، در حوزه ترافیک، رفت‌وآمد، زندگی بهتر و کاهش آلایندگی مؤثر است.

علاوه بر این در حوزه حفظ محیط زیست و داشتن شهر سالم توسعه و ساماندهی فضای سبز و پارک‌ها را در دستور کار قرار دادیم که در این زمینه ۹ پروژه با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ تومان پیش‌بینی شده است؛ در همین راستا برای نگهداری و تأمین منابع آبی فضای سبز جهت توسعه شبکه آبیاری و احداث منابع و مخازن مربوط به شبکه آبیاری ۲۱ طرح و پروژه با اعتبار بالای ۵۱۵ میلیارد ریال در دستور کار داریم که موجب پایداری فضای سبز می‌شود.

وقتی شبکه آبرسانی و مخازن خوب طراحی و اجرا شود، دغدغه نگهداری فضای سبز در طول سال کمتر می‌شود، همچنین با مدیریت منابع، کم‌آبی که در شهر اصفهان با آن روبه‌رو هستیم، شرایط بهتری پیدا می‌کند.

کمبود سرانه ورزشی بانوان را رفع می‌کنیم

ایمنا: در حوزه فرهنگی و ورزشی چه اقداماتی در منطقه هشت صورت گرفته است؟

باقری: برای توسعه مراکز فرهنگی ورزشی ۲۰ طرح و پروژه پیش‌بینی شده است؛ نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که منطقه هشت بیشترین تعداد فرهنگسرا، ورزشگاه و کتابخانه را دارد، به‌طوری که ۱۶ مرکز شامل ۹ فرهنگسرا، سه ورزشگاه، سه کتابخانه و یک خانه خلاقیت در زمینه توسعه مراکز فرهنگی ورزشی در منطقه وجود دارد.

دو طرح شاخص نیز در حال اجرا است که عملیات عمرانی یکی از پروژه‌ها آغاز شده و دیگری در مراحل اولیه برای تعیین پیمانکار است؛ با توجه به جمعیت ساکن در منطقه، شهروندان درخواست زیادی برای ایجاد فضای مناسب کودکان دارند، بر این اساس عملیات گودبرداری مجموعه باغ نوش با رویکرد مجموعه دوستدار کودک انجام شده است که امیدوارم تا پایان سال تکمیل شود.

طبق پیش‌بینی‌ها هزینه احداث این مجموعه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر یک ردیف با ارزش ۱۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده لست و سایر پروژه‌ها حداکثر تا سال آینده در ردیف‌های بودجه در نظر گرفته می‌شود.

سال گذشته علاوه بر برنامه‌های اجرا شده در فرهنگ‌سراها، بالغ بر ۵۶۰ برنامه در فضای باز شهری اجرا کردیم.

مجموعه دیگر سالن ورزشی است که در فرهنگسرای فروغی خیابان علاقه‌مندان احداث می‌شود، در آن محدوده کمبود سرانه ورزشی به‌ویژه برای بانوان وجود دارد که احداث مجموعه ورزشی اقدام مهمی برای افزایش سرانه ورزشی این قشر از جامعه است.

در منطقه هشت بیشترین تعداد فرهنگسرا، مجموعه ورزشی و از طرفی بیشترین تعداد مخاطب را داریم، با تلاش همکارانم در مجموعه فرهنگی شهرداری اصفهان و منطقه هشت، سیاست‌هایی در نظر گرفته شده که یکی از این موارد عدالت است و معتقدیم برنامه‌ها باید در تمام محلات اجرا شود.

در این راستا ویژه‌برنامه «محله من، محله زندگی» هر هفته روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به‌غیر از مناسبت‌ها و جشن‌ها در محله‌های این منطقه برگزار می‌شود و بیشتر رویکرد اجتماعی دارد؛ این طرح بدون اینکه نظری به مناسبت‌های شهری داشته باشد، بیشتر با موضوعات اجتماعی به‌صورت گردشی در محلات هفده‌گانه برگزار می‌شود.

سال گذشته علاوه بر برنامه‌های اجرا شده در فرهنگسراها، بالغ بر ۵۶۰ برنامه در فضای باز شهری اجرا کردیم.

عدالت‌محوری و مشارکت مردمی سیاست فرهنگی منطقه ۸ شهرداری

ایمنا: سیاست‌های منطقه در حوزه فرهنگی چیست؟

باقری: سیاست اصلی شهرداری پس از عدالت‌محوری، اجرای برنامه‌ها به‌صورت مشارکتی است و تا جایی که امکان دارد از مدارس، مساجد و هیئت‌ها کمک گرفته می‌شود، زیرا معتقدیم مشارکت موجب رونق برنامه، کیفیت اجرا و تأمین مکان می‌شود.

هماهنگی با معتمدان محلی و فعالان فرهنگی دغدغه بسیاری از موارد را از بین می‌برد، البته اطلاع‌رسانی و خدماتی همچون انتظامات توسط موثران فرهنگی انجام می‌شود که با این اقدام، هزینه‌ها در سطح محلات کاهش پیدا کرده است.

ایمنا: چه برنامه‌هایی برای ایام باقی‌مانده از ماه محرم و صفر در نظر گرفته شده است؟

باقری: در ایام محرم و صفر با توجه به شرایط زمانی، قابلیت اجرای برنامه‌های فضای باز و پارکینگی وجود داشته است؛ پنج شب تئاتر خورشید کاروان، هم‌زمان با تجلیل از پیرغلامان و هیئت‌های مذهبی در سطح منطقه هشت اجرا می‌شود.

با توجه به اینکه تعدادی از اسطوره‌های سطح شهر در قالب هنرمندان منطقه و بعضی در سطح ملی شناسایی نشده‌اند، در حال ساخت کلیپ از آن‌ها هستیم، همچنین برنامه‌هایی برای معرفی سرداران دفاع مقدس که در سطح کشور هستند، اما در اصفهان شناخته شده نبودند، در نظر گرفته شده است، نمونه آن ویژه‌برنامه سردار شهبازی بود که برای اولین بار در اصفهان برگزار شد و حدود ۱۰۰ نفر از همدان در این یادواره شرکت کردند.

اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریالی برای بازگشایی گلوگاه‌ها

ایمنا: چه اقداماتی برای بهبود وضعیت ترافیکی منطقه در نظر گرفته شده است؟

باقری: در سال جاری بازگشایی گلوگاه‌ها در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد، با توجه به وجود بافت‌های قدیمی و عرض کم معابر آن و تأثیر زیادی که این مکان‌ها در ترافیک و رفت‌وآمد دارد، در حال حاضر اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریالی برای بازگشایی چهار گلوگاه پیش‌بینی شده است، همچنین ۱۲ پروژه زیباسازی برای سال جدید پیش‌بینی شده که تعدادی در حال اجرا است و سایر پروژه‌ها در مرحله تهیه طرح قرار دارد.

احداث پیاده‌روها و مناسب‌سازی مسیر عابر پیاده یکی از رویکردهای مجموعه مدیریت شهری در مجموعه شهرداری اصفهان است، در تمام دنیا توسعه مسیرهای پیاده‌محور مطرح است تا عابران بتوانند بدون دغدغه از این مسیرها استفاده کنند و علاوه بر آن، فرهنگ‌سازی در راستای پیاده‌روی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه انجام شود.

در سال جاری شش طرح و پروژه از جمله احیا و ساماندهی بافت‌های فرسوده‌، بازآفرینی مادی‌ها و مدیریت هوشمند ترافیکی و ساماندهی و احداث سرویس‌های بهداشتی را در دستور کار داریم که در حال انجام یا تعیین پیمانکار است و در حال حاضر پیشرفت روند اجرای پروژه‌ها طبق برنامه بوده است.

اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریالی منطقه ۸ برای آزادسازی ۴ گلوگاه‌/ پیشگام شهرداری الکترونیک هستیم

ایمنا: ترافیک خیابان خلیفه‌سلطانی گلایه بسیاری از شهروندان بوده، در این راستا چه اقداماتی انجام شده است؟

باقری: بخشی از ترافیک محدوده مربوط به چهارراه و تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خلیفه‌سلطانی است که زمان طولانی چراغ راهنما، موجب پس‌زدگی ترافیک می‌شود، بخش دیگری که شاید کمترین اثر را دارد، عرض خیابان است از این‌رو تصمیم گرفته شد که عرض خیابان را افزایش دهیم، اما با لوله گاز اصلی مواجه شدیم و اداره گاز اجازه این اقدام را نداد، بنابراین دو باغچه به کناره‌ها اضافه شد تا این مشکل رفع شود.

در ساعاتی از روز به‌ویژه ۹ تا ۱۰ صبح رانندگانی که به سمت میدان استقلال و شهرک امیرکبیر تردد می‌کنند، با پس‌زدگی در محدوده پل امام خمینی (ره) مواجه می‌شوند، از این‌رو باید تغییراتی ایجاد شود تا خودروهایی که از پایین پل به سمت خیابان خلیفه سلطانی گردش می‌کنند، بتوانند بدون ایستادن پشت چراغ قرمز مسیر مجزای گردش به راست داشته باشند.

در این راستا طرحی تهیه شده است که امیدوارم بتوانیم تا قبل از مهرماه آن را اجرایی کنیم؛ در حوزه ترافیک تلاش می‌شود تا قبل از مهرماه و بازگشایی مدارس، اصلاح هندسی‌ها و مباحثی که به روان‌سازی ترافیک کمک می‌کند، انجام شود.

امسال پنل خورشیدی روی ساختمان شهرداری منطقه ۸ نصب می‌شود

ایمنا: در راستای مدیریت بهینه مصرف برق در منطقه چه اقداماتی انجام شده است؟

باقری: منطقه هشت شهرداری اصفهان در زمینه استفاده بهینه و فرهنگ‌سازی مصرف انرژی جزو مناطق اول بوده است؛ بر اساس آمار شرکت توزیع برق اصفهان جزو چند شهرداری اول در شهر اصفهان در بحث کاهش و مدیریت مصرف انرژی هستیم.

سال گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ چراغ پرمصرف که کیفیت لازم را نداشت، در پارک‌ها تعویض کردیم و چراغ‌هایی با مصرف ۵۰ وات را به کمتر از ۲۰ وات رساندیم که این اقدام موجب بهینه شدن مصرف انرژی و روشنایی پارک‌ها شد و رضایت شهروندان منطقه را به همراه داشت.

موتور چاه‌هایی که سایز استاندارد نداشت را تعویض کردیم، همچنین بر چاه‌ها درایو نصب کردیم که علاوه بر افزایش طول عمر موتور، موجب کاهش مصرف نیز می‌شود، همچنین دیزل‌ژنراتور در شهرداری منطقه و خدمات شهری نصب شد تا در ساعات پیک مصرف که شبکه دچار مشکل می‌شود، بر اساس هماهنگی بین شهرداری و شرکت توزیع برق بلافاصله دیزل‌ژنراتور به کار گرفته شود.

بالغ بر ۱۰۰ انشعاب برق در ساختمان‌ها و فضای سبز منطقه هشت در نظر گرفته شده است که رقم قابل توجهی است، همچنین نصب پنل‌های خورشیدی در سال جاری در دستور کار قرار دارد. یک مجموعه ۲۰ کیلوواتی بر ساختمان شهرداری منطقه نصب می‌شود که در مرحله تأمین، خرید و تعیین پیمانکار هستیم.‌

ایمنا: شهرداری برای زمین‌های بایر چه تدبیری اندیشیده است؟

باقری: این زمین‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود که تعدادی بسیار محدود و کوچک و بین دو پلاک ساخته شده است؛ اگر مالک را بشناسیم که به وی ابلاغ می‌شود، اما اگر به مالک دسترسی نداشته باشیم، بنر اطلاع‌رسانی نصب می‌شود تا مالک به شهرداری مراجعه کند و در صورتی که مراجعه نکند، طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری، دیوارکشی انجام می‌شود تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نکند.

اگر طرح مالیات بر زمین‌های بایر اجرا شود، تکلیف تعدادی از زمین‌های بایر مشخص خواهد شد.

دسته دوم زمین‌هایی با مساحت زیاد است که قابلیت دیوارکشی ندارد؛ این زمین‌ها کاربری متفاوتی دارد و مشکل تعدادی از آن‌ها به مالکیت و اختلاف بین وراث برمی‌گردد، بعضی برای سرمایه‌گذاری خریداری شده یا مالک خارج از کشور است.

تعدادی از زمین‌ها خارج از حوزه قانونی است و در حریم شهر قرار دارد؛ با توجه به اینکه این زمین‌ها از لحاظ تأمین آب مشکل داشته و به همین دلیل کشاورزی در آن‌ها تعطیل و بایر شده است، این مسئله مشکلاتی ایجاد می‌کند که شهرداری کاری نمی‌تواند انجام دهد.

البته اگر طرح مالیات بر زمین‌های بایر اجرا شود، تکلیف تعدادی از زمین‌های بایر مشخص خواهد شد.

در شهرداری فیش دستی وجود ندارد و تمام محاسبات توسط سیستم انجام می‌شود

ایمنا: از دغدغه‌های خودتان در این منطقه بگویید!

باقری: با توجه به وظیفه ذاتی شهرداری، باید کاری انجام دهیم که حال شهر خوب شود.

آرمان ما این است که حال شهر خوب شود، چراکه در این صورت حال مردم شهر نیز خوب است، قسمتی از خدمات همچون صدور پروانه و پایان کار، استعلامات و هر آنچه به ساختمان اداری برمی‌گردد، درون‌سازمانی است.

سیاست ما این است که شهروند هنگام مراجعه به شهرداری در تمام زمینه‌ها حق و حقوق خود را بداند و شرح وظایف و خدمات و قوانین مشخص باشد؛ از طرفی خدماتی که ارائه می‌شود باید بر اساس ضوابط باشد و مبالغ پرداختی طبق قانون و مصوبات شورای اسلامی شهر مشخص باشد.

البته دستورالعمل‌های ابلاغ شده در بدو ورود به شهروندان گفته می‌شود، همچنین اطلاعیه‌های مربوطه در سطح منطقه نصب شده است تا شهروندان در جریان قرار گیرند.

در شهرداری فیش دستی وجود ندارد و تمام محاسبات توسط سیستم انجام می‌شود، شفاف‌سازی و شهرداری الکترونیک دغدغه شهرداری و شورای اسلامی شهر بود که محقق شده است، شهروندان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه my.isfahan.ir ثبت کنند.

ایمنا: شهرداری الکترونیک در منطقه هشت اصفهان محقق شده است؟

باقری: از تمام ظرفیت‌های شهرداری الکترونیک استفاده کردیم و در این مسیر پیشگام هستیم؛ منطقه هشت اولین منطقه‌ای بود که ثبت سفارش‌ها را به‌صورت سیستمی انجام داد؛ در تمام حوزه‌ها ریالی خارج از ضابطه دریافت نمی‌شود و تمام مراحل در راستای شفافیت، سالم‌سازی، اعتمادسازی و رعایت حقوق شهروندی است، مبارزه با فساد، دلال‌بازی و سالم‌سازی فضا دغدغه مدیریت شهری بوده است که به این موارد دست یافته‌ایم.

در گذشته با شرایط ایده‌آل فاصله داشتیم، اما در حال حاضر شرایط منطقه دگرگون شده است، رضایتمندی شهروندان برای ما اهمیت دارد که مصداق آن رتبه نخست در مدیریت ارزیابی عملکرد و سامانه ۱۳۷ است.

کد خبر 679904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.