کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی متهم سابقه دار از شهروندان

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا از دستگیری یک متهم سابقه‌دار که با ترفندی خاص بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ شکرالله پورخاقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فرد ناشناسی از آنها، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی صورت گرفته از مال باختگان مشخص شد فرد کلاهبردار اقدام به تبلیغ یک خودرو زیر قیمت در سایت دیوار کرده، همین امر باعث وسوسه شدن آنها شده و هنگامی که با فرد کلاهبردار تماس گرفته و خواستار خریدن خودرو می‌شوند، فرد اعلام می‌کند که تعداد زیادی از افراد متقاضی خرید خودرو هستند و شما باید ۵۰۰ میلیون ریال را به عنوان بیعانه بپردازید.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا ادامه داد: متهم برای اینکه شماره حساب خود را به متقاضیان خودرو ندهد به یک مغازه خواربار فروشی مراجعه و با معرفی خود به عنوان مسئول خرید یک شرکت تجاری اقدام به خرید اجناس به همان مبلغی که از متقاضی خرید خودرو تقاضا کرده می‌کند و از فروشنده می‌خواهد شماره کارت خود را به او بدهد تا وجه را از شرکت مربوطه به حساب او واریز کنند؛ در واقع شماره کارت را به فرد متقاضی خودرو داده و او هم پول را به حساب فروشنده کالا واریز می‌کند و بدین ترتیب فرد کلاهبردار با این ترفند خاص به طور همزمان از دو نفر کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه متهم با این ترفند خاص موفق شده بود در شهرستان شهرضا و سایر شهرستان‌های استان اصفهان و استان‌های دیگر کشور از ۷۶ نفر بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کند، تصریح کرد: سرانجام با تلاش شبانه روزی و رصد هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان، مخفیگاه فرد مذکور شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ پورخاقان از سوابق متعدد کیفری و قضائی متهم خبر داد و خاطرنشان کرد: این فرد دارای ۷۱ فقره پرونده سابقه کیفری و قضائی از جمله سرقت، کلاهبرداری، غیبت و فرار از زندان، تحصیل مال نامشروع، صدور چک بلامحل، محکومیت مالی، کلاهبرداری اینترنتی، جعل و غصب عناوین و نگهداری مواد مخدر دارد و این بار نیز به اتهام کلاهبرداری از شهروندان تحویل مرجع قضائی شد.

کد خبر 679898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.