واژگونی وانت‌بارها در پی استفاده نادرست از آنها برای جابه‌جایی کالاهای حجیم

رئیس پلیس راه استان اصفهان از واژگونی وانت‌بارها در پی استفاده نادرست از آنها برای جابه‌جایی کالاهای حجیم خبر داد و بر رعایت ایمنی توسط مالکان آنها تاکید کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استفاده نادرست از وانت‌بارها و بارگیری نامناسب آنها برای جابه‌جایی کالاهای حجیم به علت بالاتر بودن مرکز ثقل وانت‌ها از زمین، یکی از دلایل اصلی از بین رفتن تعادل این وسیله نقلیه است که در نهایت منجر به واژگونی آن می‌شود.

وی افزود: طول، عرض و ارتفاع بار نباید از حد مجاز و قانونی آن تجاوز کند؛ چراکه احتمال برخورد آن با سایر وسایل نقلیه عبوری یا موانع سر راه در طول سفر وجود دارد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: چادر و حفاظی که برای نگهداری بار و بستن آن به کار می‌رود باید به مقدار کافی در برابر فشارهای وارده از طرف بار مقاوم باشد و رانندگان باید محموله‌ها را طوری بارگیری کنند که خطر افتادن، ریزش، پخش شدن و پرتاب شدن آنها وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نحوه بارگیری, حمل و مهار ایمن محموله‌ها در انواع وانت‌بارها مطابق با قوانین حمل و مهار بار وسایل نقلیه باربری جاده‌ای است و در صورت تخلف رانندگان وانت‌بار، عوامل پلیس راه برابر مقررات راننده متخلف را به علت عدول از مقررات حمل بارهای عمومی اعمال قانون خواهند کرد.

کد خبر 679897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.