توقف خودروها پیش از گذرگاه خط عابر پیاده الزامی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در گذرگاه‌های عابر پیاده حق تقدم با عبور عابران است، توقف خودروها پیش از گذرگاه خط عابر پیاده را الزامی اعلام کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس ماده ۱۶۱ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان موظف هستند پیش از رسیدن به گذرگاه عابر پیاده، در صورت حضور یا عبور اشخاص وسیله نقلیه خود را متوقف کنند و با دادن علامت رانندگان پشت سر را نیز به توقف دعوت کنند تا عابران پیاده با آرامش از خطر عابر پیاده عبور کنند.

وی با بیان اینکه در گذرگاه‌های عابر پیاده حق تقدم با عبور عابران است، افزود: رعایت این حق از سوی رانندگان احترام به حقوق شهروندان و عابران پیاده‌ای است که از گذرگاه مربوط به خود عبور می‌کنند و به نوعی نشانه فرهنگ بالای رانندگان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان توقف خودروها پیش از گذرگاه عابر پیاده را برابر قانون الزامی دانست و خاطرنشان کرد: رانندگانی که حق تقدم عابران را در گذرگاه‌های خط عابر پیاده رعایت نکنند، توسط دوربین‌ها و کارشناسان پلیس راهور مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

کد خبر 679896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.