۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
رکود گریبان‌گیر بورس

امروز ارزش معاملات بورس سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نشاندهنده رکود حاکم بر بازار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز ارزش معاملات بورس تهران به عدد بسیار کمی رسید، ارزش معاملات فقط سه هزار ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نشان از وضعیت عجیب رکودی این بازار است، حجم معاملات نیز بسیار کم بود و در سطح پنج میلیارد ۳۰۰ میلیارد برگه سهم بود، شاخص کل هم به زور توانست ۹ هزار واحد رشد کند و سه هزار واحد کمتر از دو میلیون واحد قرار گرفت و هنوز هم این سطح برای شاخص کل محدوده مقاومتی مهمی است.

نمادهای فملی، شپنا، شبندر، خودرو، تاپیکو، شتران و وبملت بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار داشتند، در بازار فرابورس هم خبری نبود، شاخص فرابورس با رشد ۱۱۱ واحدی به ۲۵ هزار ۸۶۳ واحد رسید و ارزش معاملات این بازار نیز در محدوده سه هزار ۳۰۰ میلیارد بود و حجم معاملات آن نیز در سطح سه میلیارد ۶۴۵ میلیون برگه سهم بود، نمادهای آریا، صبا، خاور و سپیدار بیشترین تأثیر مثبت و سه نماد وسپهر، خدیزل و سرچشمه بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

دلار در بازار امروز به سطح ۴۹ هزار ۳۰۰ تومان رسید، تقریباً به محدوده قبل از توافق بازگشته است، اما در این بین بورس ریزش کرده است و بازنگشته است.

تشکیل بازار سرمایه گذاری حرفه‌ای

درخصوص تشکیل بازار سرمایه گذاری حرفه‌ای در بورس اوراق بهادار تهران، مواردی از دستورالعمل‌های «پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران»، «تاسیس صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه و خصوصی»، «نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پژوه» و «دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران» اصلاح گردید. مقرر گردید پیش نویس مقررات مربوط به دامنه نوسان، توقف، بازگشایی، تعلیق و حذف نماد معاملاتی اوراق بهادار در بازار سرمایه گذاری حرفه‌ای، ظرف یک ماه از ابلاغ این مصوبه، توسط هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران جهت تصویب به سازمان ارائه گردد.

تعطیلی شرکت‌های بزرگ فولادی کشور

به گزارش ماین نیوز، بر اساس پیگیری‌ها از مدیران بزرگترین شرکت‌های فولادساز، با اعلام تشدید محدودیت‌های تأمین برق، این کارخانجات از روز جمعه در حالت توقف تولید و تعطیلی قرار گرفته اند و مجبور شده اند کارکنان خود را به مرخصی بفرستند! شنیده‌ها حاکی از این است که عباس علی آبادی وزیر صمت نیز روز جمعه جلسه‌ای با مدیران شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی و سیمانی برگزار کرده و از آنها خواسته تا بحران پیش آمده را مدیریت کنند. این در حالی است که مطابق برنامه‌های قبلی وزارت نیرو، قرار بود محدودیت برقی کارخانجات فولادی از ۲۱ مرداد کاهش یافته و به سطح خردادماه بازگردد!

قیمت‌گذاری دستوری خودرو لغو می‌شود

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان تأیید کرد: حدود یک ماه پیش وزیر صمت تلویحاً به بنده و دیگر مسئولان مربوطه اعلام کرد که به فکر تأمین ارز باشیم. وزیر صمت نیز ضمن تأیید این نکته موافقت خود را با حذف قیمت‌گذاری اعلام کرد و قرار شد از امروز خودروسازان ارز خود را به روش‌های گوناگون تهیه کنند، اما در ازای حذف این حمایت دولتی محصولات خود را با قیمت آزاد در بازار به فروش برسانند. از اصلی‌ترین فواید حذف قیمت‌گذاری دستوری در بازار خودرو می‌توان به حذف تقاضای کاذب برای خودرو اشاره کرد. زمانی که خودرو در بازار آزاد تک‌نرخی شود، قطعاً تعداد زیادی از تقاضاهای خودرو حذف می‌شوند.

نمای بازار

ارزش معاملات: (۴.۲T)

حجم معاملات خرد: (۶.۶B)

تعداد معاملات خرد: (۶۸۶.۱K)

ارزش بازار: (۷,۰۴۷.۸T)

تعداد کل نماد: (۸۰۱)

تعداد مثبت: ۳۲۱ (درصد ۴۰)

تعداد منفی: ۴۷۵ (درصد ۵۹)

تعداد صف خرید: ۵۲ (درصد ۶)

تعداد صف فروش: ۶۶ (درصد ۸)

تعداد نماد اختلاف مثبت: (۲۲۴)

تعداد نماد اختلاف منفی: (۵۷۷)

ارزش خرید حقیقی‌ها: (۳.۴T)

ارزش فروش حقیقی‌ها: (۳.۴T)

ارزش خرید حقوقی‌ها: (۸۴۰.۸B)

ارزش فروش حقوقی‌ها: (۷۹۱.۴B)

ارزش خرید حقوقی‌های بزرگ: (۲۰۶.۶B)

ارزش فروش حقوقی‌های بزرگ: (۱۸۲B)

سرانه خرید حقیقی میانگین: (۲۳.۷M)

سرانه فروش حقیقی میانگین: (۲۴.۳M)

سرانه خرید حقیقی وزنی: (۲۴.۲M)

سرانه فروش حقیقی وزنی: (۹.۲M)

قدرت خرید حقیقی میانگین: (۱)

قدرت خرید حقیقی وزنی: (۲.۶)

ورود پول حقیقی معاملات خرد: (-۵۰B)

ورود پول حقیقی صندوق ثابت: (-۳.۸B)

ارزش صف‌های خرید: (۲۳۹.۹B)

ارزش صف‌های فروش: (۳۶۷.۱B)

ورود پول حقیقی و ارزش معاملات گروه

رایانه: (۹۰.۶B) ۲۴۰.۳B

نفتی: (۲۹.۲B) ۱۴۲.۷B

قند و شکر: (۹.۱B) ۵۲B

خودرو: (۳.۷B) ۵۲۵.۷B

محصولات فلزی: (۲.۷B) ۴۱.۱B

ماشین آلات: (۲.۳B) ۵۴B

اطلاعات و ارتباطات: (۲.۲B) ۲۵.۶B

نقشه بازار

رکورد گریبان‌گیر بورس

کد خبر 679876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.