کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مهربان و باگذشت شد!

حسن ظهیری که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چهارماه از قضاوت محروم شده بود تنها ۴۱ روز پس از اعلام حکم مربوطه، در کوبل‌داوری بازی آلومینیوم اراک و استقلال خوزستان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن ظهیری کمک‌داور فینال جام‌حذفی فصل گذشته فوتبال باشگاه‌های ایران مابین استقلال و پرسپولیس تهران که بعد از سوت پایان دربی ۱۰۱ به‌خاطر عکس گرفتن از یک پسر نوجوان با جام و سکوی قهرمانی به جشن پرسپولیسی‌ها وارد شده بود، مورد اعتراض هواداران استقلال در فضای مجازی قرار گرفت و انتقادات شدیدی از سوی جامعه فوتبالی، داوری و هواداری کشور به وی وارد شد.

پس از آن برحسب گزارش مقام‌های رسمی مسابقه بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سری رقابت‌های جام‌حذفی که در تهران برگزار شد تخلفاتی از سوی حسن ظهیری منتسب به تیم داوری منعکس شد. از آنجا که تخلفات حادثه شده با توجه به نوع آنکه عبارت از نقض اصول کلی رفتار و به‌منظور اجرای عدالت در خور صدور قرار دستور موقت است.

لذا به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی فعالیت داوری ظهیری معلق شد. همچنین کمیته انضباطی در این رابطه اعلام کرد: درخصوص تخلف گزارش شده نسبت به حسن ظهیری احد از داوران بازی فینال جام‌حذفی فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مبنی‌بر نقض اصول کلی رفتار که منجر به صدور دستور موقت شد، باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده ازجمله گزارش مقام رسمی مسابقه و فیلم منتشره در این خصوص، تخلف انتسابی به ایشان محرز و مسلم تشخیص و بر همین اساس مستند به مواد ۵۱ و ۱۱۷ مقررات انضباطی حکم بر محرومیت حسن ظهیری به مدت چهار ماه از هرگونه فعالیت داوری از تاریخ دستور موقت مذکور که نیمی از آن به‌مدت یک‌سال تعلیق می‌شود، صادر شد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مهربان و باگذشت شد!

ضمن اینکه به‌دنبال حاشیه ایجاد شده پس از بازی دربی، حسن ظهیری مدعی شد آن نوجوان فرزند من نبوده است و فقط به درخواست وی چند عکس گرفتم. اگر حضورم در آن مراسم باعث رنجش‌خاطر باشگاه بزرگ استقلال و هواداران فهیم و محترم فوتبال شده است، عذرخواهی می‌کنم. البته ابلاغ رسمی درخصوص محرومیت ظهیری رسانه‌ای نشد و مشخص نشد که در پایان، این کمک‌داور کمتر از چهار ماه محروم شده بود و یا اینکه پس از ابلاغ حکم، محرومیتش تعلیق شد.

با این وجود حسن ظهیری، کمک‌داور دربی فصل گذشته که به‌دلیل شرکت در جشن قهرمانی پرسپولیس، به مدت چهار ماه و با اعلام خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، از حضور در میادین رسمی فوتبال ایران محروم شده بود، حالا در جمع داوران هفته دوم لیگ برتر فصل بیست‌وسوم قرار گرفته است تا فقط پس از ۴۱ روز، شاهد حضور دوباره ظهیری در یک‌بازی رسمی باشیم.

بدین ترتیب حسین زمانی به‌همراه حسن ظهیری و محسن حکیم، دیدار آلومینیوم اراک و استقلال خوزستان را قضاوت خواهند کرد تا این کمک‌داور جنجالی، پس از کمتر از دو ماه دوری از قضاوت آن‌هم به‌علت تعطیل بودن مسابقات لیگ برتر و جام‌حذفی فوتبال ایران و بدون گذراندن دوران محدومیت دوباره به میادین بازگردد.

کد خبر 679873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.