احداث هر کیلومتر خط ۲ مترو ۲,۷۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد / هر ایستگاه یک ابرپروژه است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث هر کیلومتر خط دو مترو ۲,۷۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: ۱۶ ایستگاه خط دو متروی اصفهان هم‌اکنون فعال است و هر کدام یک ابرپروژه به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به اینکه تبلیغات این دوره اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان به خط دو متروی اصفهان اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: این پروژه از آغاز فعالیت‌های این دوره مدیریت شهری مورد تاکید و توجه اعضای شورا و شهردار اصفهان به عنوان یک اولویت زیست‌محیطی و به نوعی پروژه‌ای برای نجات شهر قرار گرفته است.

وی افزود: مترو یکی از گران‌ترین پروژه‌های دنیا در حوزه حمل‌ونقل شهری به‌شمار می‌رود که از یک‌سو می‌تواند یکی از آسان‌ترین، ارزان‌ترین و باشخصیت‌ترین مدهای ترافیکی ما در شهرها باشد و از سوی دیگر آلودگی‌های زیست‌محیطی که امکان دارد، پیرامون دیگر پروژه‌های ترافیکی ایجاد شود، در این پروژه ترافیکی وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: در دوره‌های مختلف مدیریت شهری نیز بر این پروژه‌ها تاکید شده، البته احداث خط یک مترو در شهر اصفهان طولانی بوده است.

وی با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری همت بر این بوده است که خط دو متروی اصفهان را به سرانجام برسانیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسانیم، گفت: دو اتفاق ویژه برای رسیدن به این هدف در مدیریت شهری تعریف شد، نخستین اتفاق تمرکز مالی بر این پروژه بود و به همین دلیل درصد زیادی از بودجه به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به ویژه خط دو متروی اصفهان اختصاص پیدا کرد و از سوی دیگر تکنیک‌های به‌روزتر در خط دو مترو مورد استفاده قرار گرفت، به‌طوری که پروژه به‌صورت هم‌زمان در ۱۶ ایستگاه فعال بوده اما ممکن است مردم نمود عمرانی آن را در شهر نبینند.

امیدواریم بتوانیم خط دو مترو را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این دوره مدیریت شهری تقدیم شهروندان کنیم تا اتفاقی که می‌توانست طی چند سال آینده با صرف هزینه‌های بالاتری انجام شود را تا دو سال آینده به سرانجام برسانیم.

معرک‌نژاد ادامه داد: پروژه تقاطع غیر همسطح سعید کاظمی‌آشتیانی با اعتبار بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان در منطقه ۱۴ شهرداری مورد بهره‌برداری قرار گرفت اما احداث هر کیلومتر خط دو مترو ۲,۷۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۶ ایستگاه خط دو متروی اصفهان هم اکنون فعال است و هر کدام یک ابرپروژه به‌شمار می‌رود، ادامه داد: در کارگاه‌های ۱۶ ابر پروژه عمرانی شهر، بیش از ۱۵۰۰ کارگران و مهندسان به‌صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به دستگاه تی بی‌ام که عملیات حفاری تونل‌های مترو را انجام می‌دهد و از دو جبهه کاری و سه محور مشغول فعالیت است، گفت: امیدواریم بتوانیم این پروژه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این دوره مدیریت شهری به بهره‌برداری برسانیم و تقدیم شهروندان کنیم تا اتفاقی که می‌توانست طی چند سال آینده با صرف هزینه‌های بالاتری انجام شود را تا دو سال آینده به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که علاقه‌مند هستند از پروژه‌های عمرانی بزرگ همچون مترو که زیرِ زمین شهر قرار دارد، بازدید کنند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه Isfahan.ir درخواست خود را برای شرکت در تور بازدید «دور اصفهان در ۸۰ روز» ثبت کنند.

کد خبر 679845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    2 1
    خداروشکرخط متروراه بیفتهمحله دارک زینبیه خیلی ارزش قیمتیش میره بالا
  • حسین US ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    پیشرفت‌خوبی داشته زینبیه ارزش محله رفته بالا