تازیانه گرما بر نرخ تولید ناخالص داخلی اروپا

گزارش‌ها حاکی از آن است که امواج گرمایی رشد اقتصاد جهانی را به میزان ۰.۶ درجه کاهش داده و تازیانه‌های سهمگینی به تولید ناخالص داخلی اروپا وارد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از محققان پس از انجام مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که تولید ناخالص داخلی اسپانیا بر اثر امواج گرمایی به‌طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده و در کشورهای یونان، ایتالیا و فرانسه نیز به‌ترتیب کاهش ۰.۹، ۰.۵ و ۰.۱ امتیازی را تجربه کرده است. محققان برای ارزیابی بهتر نتایج خود داده‌هایی را که از قبل در زمینه دمای هوا ثبت شده بود با مطالعات جدید تلفیق و استدلال کردند که گرمای امسال میزان تولید ناخالص داخلی را در کشورهای سراسر جهان به میزان ۰.۶ درجه کاهش خواهد داد که در این میان، کشورهای اروپایی، به‌ویژه اسپانیا، یونان، ایتالیا و فرانسه بیشترین کاهش رشد اقتصاد را تجربه خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی چند ماه گذشته ایالات متحده آمریکا، اروپا، چین و سایر کشورهای آسیایی امواج گرمایی بسیار بی‌سابقه‌ای را پشت سر گذاشته و همین امر بر شدت تغییرات اقلیمی افزوده و هنجار جدیدی از امواج گرمایی، خشکسالی‌ها و آتش‌سوزی‌ها را شکل داده است. بدون شک، این رویدادها نه‌تنها کیفیت زندگی مردم و حیات وحش را کاهش خواهد داد، بلکه می‌تواند اقتصاد را نیز تحت تأثیر قرار دهد و حتی در موارد شدید، رکود مالی را برای کشورهای بسیار گرم رقم بزند.

تازیانه گرما بر نرخ تولید ناخالص داخلی اروپا

نتیجه تحقیقات پژوهشگران نشان داد که در صورت رفع نشدن بحران گرما در چین، این کشور رکود ۱.۳ درجه‌ای را در اقتصاد خود تجربه خواهد کرد که این رقم برای ایالات متحده آمریکا به ۰.۳ درجه خواهد رسید. علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که جولای سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین ماه تاریخ جهان از زمان ثبت رکوردهای مربوطه بود که در این ماه، زمین افزایش ۰.۳۳ درجه سلسیوسی را در مقایسه با جولای ۲۰۱۹ تجربه کرد و میانگین دمای آن به ۱۶.۶۳ درجه سلسیوس در سراسر جهان رسید.

کد خبر 679769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.