پدافند غیرعامل به یک فرهنگ میان آحاد جامعه تبدیل شود

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، به ضرورت توجه به امر پدافند غیرعامل به عنوان یک نیاز حیاتی در کشور اشاره کرد و خواستار توجه به مقتضیات پدافند غیرعامل به عنوان یک فرهنگ سازمانی از طریق آموزش شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر محمدی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در جلسه مشترک قرارگاه پدافند سایبری، کارگروه تخصصی الکترونیک و سایبری شورای پدافند غیرعامل استان کردستان اظهار کرد: در کنار رعایت موارد حفاظتی و امنیتی، آموزش کارکنان و عموم مردم، در راستای پیشگیری از حملات سایبری احتمالی و کاهش آسیب‌پذیری عمومی می‌توان از بروز مشکلات بعدی جلوگیری و هزینه دفع حملات سایبری را کاهش داد.

وی با بیان این که آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی در مقوله پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: خروجی منتج به نتیجه جلسات کارگروه‌های ذیل شورای پدافند غیرعامل و اهتمام هرچه بیشتر اعضای این کارگروه‌ها نسبت به اجرای مصوبات را خواستار هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری و ضرورت ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های لازم به‌منظور برگزاری این دوره از انتخابات در نهایت صحت و سلامت، ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مکلف هستند در راستای اجرای وظایف ذاتی و اجتماعی خود جهت برگزاری انتخاباتی هرچه باشکوه‌تر و در نهایت صحت و سلامت و شفافیت همت بگمارند و تلاش کنند.

محمدی با اشاره به لزوم کنترل و نظارت بر فضای مجازی با توجه به استفاده رو به افزایش جوانان از این فضا گفت: با توجه به مخاطرات پیش‌روی جوانان در استفاده از فضای مجازی لازم است متولیان امر با جدیت بیشتر نسبت به رصد همه تهدیدات اجتماعی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، ارائه گزارش از حوزه‌های مختلف فناوری استان و رصد فضای مجازی و اقدامات سایبری در حوزه‌های استانی و کشوری از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

کد خبر 679763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.