تیران و کرون میزبان گروه‌های منتخب شبیه‌خوانی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: شهرستان تیران و کرون میزبان گروه‌های منتخب استانی شبیه‌خوانی در سوگواره غریب است.

علی معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره استانی شبیه‌خوانی به میزبانی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: این رویداد نمایشی و مذهبی با هدف ترویج معارف دینی و آشنایی بیشتر با واقعه کربلا با حضور گروه‌های برتر شهرستان‌های استان اصفهان طی هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رویداد از روز شنبه آغاز می‌شود و تا پایان هفته گروه‌های منتخب شهرستان‌های فریدن، نجف‌آباد، گلپایگان، چادگان، خوانسار و تیران و کرون موضوعات مرتبط با اهل‌البیت (ع) را اجرا می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه موضوعات این سوگواره تنها مربوط به قیام امام حسین (ع) نیست، خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با حادثه شاهچراغ (ع) و حضرت فاطمه (س) نیز توسط گروه‌ها اجرا می‌شود.

معینی ادامه داد: آثار ارسالی به دبیرخانه بررسی و شش اثر برتر انتخاب شده و مرحله اجرا رسیده است. داوران بهترین بازیگر و بهترین اجرا را شناسایی می‌کنند که در آیین اختتامیه از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های منتخب پس از ساعت ۲۰:۰۰ در مصلی رضوانشهر روی صحنه اجرا می‌روند، تاکید کرد: اختتامیه این سوگواره شامگاه روز جمعه، بیست‌وهفتم مردادماه با معرفی برترین بازیگران انجام و سوگواره به پایان خواهد رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون مشارکت دستگاه‌های اداری شهرستان و خیران در اجرای این برنامه را مهم دانست و گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این برنامه‌ها در انتقال پیام‌های دینی و اسلامی با فعالیت‌های نمایشی مؤثر بوده و با استقبالی که از این سوگواره صورت گرفته است در صورت تأمین بودجه برای سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد.

معینی افزود: این شهرستان طی یک دهه گذشته، سوگواره نمایشی غرب استان اصفهان را با حضور گروه‌های برتر برگزار کرده که دستاوردهای خوبی داشته است، اما امسال برنامه‌ها به صورت استانی بود و تأمین اعتبار مالی برای تداوم آن موضوع مهمی است.

کد خبر 679762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.