تحقق شهر دوستدار مردم با اجرای خیابان‌های کامل در کالیفرنیا

مدیران ساکرامنتو، مرکز ایالت کالیفرنیای آمریکا، از تبدیل یکی از معابر بزرگ شهر به طول دو مایل به یک خیابان کامل خبر داده و مدعی شده‌اند ایمنی تمام کاربران این فضا را تامین خواهند کرد و شهر را به مفهوم دوستدار مردم بودن نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیابان کامل ساکرامنتو را مسیرهایی برای دوچرخه‌سواری، فضاهای تفریحی، پیاده‌راه‌ها، مسیرهای مخصوص عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی و کریدورهای خودروهای عمومی در بر خواهد گرفت و در نتیجه تمام شهروندان قادر خواهند بود در این خیابان با ایمنی کامل به تردد بپردازند. این اقدام با هدف مدیریت کارآمدتر ترافیک خودرویی، افزایش ایمنی تردد و بهبود کیفیت خیابان مورد نظر برای اتخاذ تردد سبز توسط شهروندان اجرا خواهد شد و تکمیل آن نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای شهر ایفا خواهد کرد.

توسعه خیابان‌های کامل

پروژه توسعه خیابان‌های کامل در ساکرامنتو در یکی از معابر دوطرفه بزرگ شهر که در حال حاضر جریان‌های ترافیکی سنگینی را تجربه می‌کند، اجرا خواهد شد که مدیران امیدوار هستند به دنبال آن، ازدحام خودروها در آن به حداقل برسد و تمام شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری به تردد در این خیابان بپردازند.

اجرای پروژه خیابان‌های کامل در کالیفرنیا

ایجاد مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه‌سواری، مناطقی کوچک به عنوان تفریح‌گاه و سایر مداخله‌هایی که قرار است در این خیابان اعمال شود، چشم‌انداز کلی آن را به‌طور کامل تغییر خواهد داد، ضمن این‌که مدیران در نظر دارند از طریق نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی همچنین چراغ‌های چشمک‌زن کاربری هر مسیر را برای مردم مشخص کنند و از این طریق، احتمال وقوع سوانح خیابانی را به حداقل برسانند. در واقع مدیران ساکرامنتو در نظر دارند خیابان مورد نظر را به فضایی سرگرمی‌-محور تبدیل کنند تا از این طریق، تجربه عبور و مرور از طریق آن را برای کاربران بهبود بخشند و افراد بیشتری را به تردد سبز سوق دهند.

پروژه جدید ساکرامنتو طی دو مرحله اجرا خواهد شد و هزینه‌ای بیش از ۱۵ میلیون دلار را در بر خواهد گرفت. در مرحله اول بخش اعظم پروژه اجرا و هزینه‌ای ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری برای آن مصرف خواهد شد، با این حال قرار است مرحله دوم با کمی تأخیر و صرف هزینه‌ای سه میلیون دلاری اجرا شود.

مسئولان شهر قصد دارند با این اقدام، شهر را هرچه بیشتر به مفهوم دوستدار عابران پیاده نزدیک کنند و از مزایای آن نظیر رونق اقتصادی و نشاط شهروندی بیشتر بهره‌مند شوند.

اجرای پروژه خیابان‌های کامل در کالیفرنیا

کد خبر 679748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.