۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
عربستان به مانچینی امان نداد!

پس از جذب چندین بازیکن و مربی مطرح از فوتبال اروپا در باشگاه‌ها، حالا تیم ملی عربستان نیز وارد عمل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، فدراسیون فوتبال عربستان پیشنهاد حقوق سالانه ۱۸ میلیون یورو را برای جذب روبرتو مانچینی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا ارائه کرده است.

مانچینی امروز از سمت مربیگری در تیم ملی ایتالیا استعفا داد. وی از سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ سرمربی تیم ملی ایتالیا بود و در ۶۱ بازی برای تیم ملی کشورش مربیگری کرد. در این مدت لاجوردی‌پوشان موفق شدند در ۳۷ بازی به پیروزی برسند.

بزرگترین افتخاری که تیم ملی ایتالیا همراه با مانچینی کسب کرد، قهرمانی یورو ۲۰۲۰ بود. وی با تیم ملی ایتالیا موفق شد رکورد طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری بین تیم ملی‌ها را از آن خود کند.

مانچینی پس از قهرمانی ایتالیا در اروپا در رقابت فینالیسیما، دیدار تیم ملی ایتالیا را برابر آرژانتین هدایت کرد، اما آن‌ها در این دیدار نتوانستند آلبی سلسته را شکست دهند و جام را به قهرمان کوپا آمریکا تقدیم کردند.

ایتالیا با مانچینی روزهای خوب زیادی را سپری کرد اما شکست برابر مقدونیه شمالی در مسابقات انتخابی جام جهانی و دور ماندن دومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها از حضور در قطر، اتفاق تلخی بود که فوتبال ایتالیا و حرفه کاری مانچینی را تحت تأثیر قرار داد.

در نهایت سرمربی محبوب ایتالیایی تصمیم گرفت از سمت خود در تیم ملی ایتالیا کناره‌گیری کند. با توجه به اینکه تیم‌های ملی برنامه فشرده‌ای در هفته‌های آینده دارند، فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرده است که به‌زودی و در روزهای آتی، سرمربی جدیدی را انتخاب می‌کند.

با کناره‌گیری مانچینی از هدایت تیم ملی ایتالیا، فدراسیون فوتبال عربستان، به‌سرعت برای مذاکره با این مربی وارد عمل شد. آن‌ها پیشنهادی سنگین به این مربی ارائه کرده‌اند و امیدوارند سرمربی اسبق منچسترسیتی را به خدمت بگیرند.

پیش از این نیز نام‌های بزرگی هدایت تیم ملی عربستان را برعهده داشته‌اند و این بار با توجه به حضور ستاره‌های مطرح در فوتبال عربستان، دور از انتظار نیست که مانچینی راضی شود مربیگری خود را در آسیا ادامه دهد.

کد خبر 679709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.