پیش ثبت‌نام ۶۴۶ متقاضی انتخابات مجلس در استان مرکزی

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: تا پایان روز ششم یعنی ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۱ مردادماه، ۶۴۶ متقاضی داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی از این استان پیش‌ثبت‌نام انجام داده‌اند که از این آمار ۱۶۵ نفر مربوط به روز ششم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ناظری امروز _بیست و دوم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموع متقاضیان ورود به مجلس از ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی در دوره یازدهم ۳۸۷ نفر بوده است که مقایسه آمارها تاکنون افزایش ۲۵۹ نفری را نشان می‌دهد.

وی افزود: از مجموع متقاضیانی که در استان پیش ثبت‌نام را نهایی کرده‌اند، تعداد ۵۶۹ نفر مرد و ۷۷ نفر زن هستند که تاکنون ترکیب جنسیتی ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد را نشان می‌دهند، این در حالی است که در دوره قبل تعداد متقاضیان زن ۴۶ نفر بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: تاکنون بیشترین متقاضی داوطلبی مربوط به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب با ۲۶۳ نفر و کمترین متقاضی مربوط به حوزه انتخابیه دلیجان و محلات با ۳۱ نفر بوده است.

وی افزود: ۷۳ درصد متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۲ درصد دکترا، ۱۲ درصد کارشناسی با سابقه ایثارگری یا نمایندگی مجلس و ۲ درصد دارای مدرک حوزوی هستند.

ناظری ادامه داد: متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس می‌توانند تا ساعت ۱۸ روز یک شنبه ۲۲ مردادماه با مراجعه به سایت پنجره واحد وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir پیش ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی گفت: براساس قانون مهلت پیش ثبت‌نام یک هفته در نظر گرفته شده و قابل تمدید نیست بنابراین متقاضیان فرآیند ثبت‌نام را به ساعت پایانی موکول نکنند.

منبع: مهر

کد خبر 679659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.