اعزام ۵٢۵ پاکبان مشهدی به نجف اشرف

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در اربعین امسال ۵٢۵ نیروی پاکبان برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین به نجف اعزام می‌شوند.

به گزارش ایمنا، قاسم زوکی‌نژاد معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، امروز _بیست‌ودوم مردادماه_ در جلسه آموزش توجیهی کاروان خدمت اربعین حسینی شهرداری مشهد اظهار کرد: شهرداری مشهد را به عنوان مجموعه خدمات شهری ستاد اربعین حسینی در نظر گرفتیم زیرا نظافت شهر نجف اشرف بر عهده شهرداری است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در اربعین امسال حدود هزار نفر نیرو شامل ۵۲۵ نیروی پاکبان، ۳۵۲ اتوبوس‌ران و بیش از ۱۰۰ نفر نیرو به عنوان راهنمای زائر و نیروهای پشتیبان در چهارچوب کاروان خدام‌الحسین (ع) برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین به نجف اعزام می‌شوند.

یوسف اسماعیل‌زاده معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت آمادگی خادمان و کارکنان اعزامی اظهار کرد: ستاد اربعین و کمیته‌های فرهنگی تلاش می‌کنند تا کارکنان را از لحاظ روحی آماده کرده و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود تا در هوای گرم نجف اشرف با صبر و حوصله به زائران خدمت‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: برای آموزش از کارشناسان متخصص استفاده کردیم و در مقصد نیز برنامه فرهنگی مختلفی در هتل برای زائران و کارکنان شهرداری برنامه‌ریزی شده است.

محمدمهدی حمیدی مسئول هماهنگی امور عراق در حاشیه برگزاری جلسه آموزش توجیهی کاروان خدمت اربعین حسینی شهرداری مشهد گفت: برگزاری جلسه امروز به منظور توجیه و آموزش کارکنان اعزامی مجموعه شهرداری در سه حوزه خدمت‌رسانی شامل پاکبانان، راهنمای زائران و رانندگان اتوبوسرانی جهت حمل و نقل زائران است.

وی با اشاره به زمان اعزام کاروان تصریح کرد: آغاز خدمت‌رسانی از هشتم ماه صفر مصادف با سوم شهریور ماه خواهد بود و قرار است هزار نفر از کارکنان مجموعه شهرداری جهت خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) به نجف اشرف اعزام شوند.

کد خبر 679655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.