استفاده از همراه‌بانک جعلی باز هم قربانی گرفت

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با طراحی و انتشار همراه‌بانک جعلی، مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه بیش از ۷۰۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز طی چند مرحله از حساب بانکی آنها برداشت شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد شاکیان قصد دانلود همراه‌بانک را داشته‌اند و با جست‌وجوی نام آن در گوگل وارد اولین سایت شده‌اند، اما پس از دانلود و نصب آن برنامه، موفق به انجام عملیات بانکی نشده و پس از دقایقی متوجه برداشت غیرمجاز در چند مرحله از حساب خود شده‌اند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه کارشناسان با اقدامات هوشمندانه و تخصصی موفق به شناسایی متهم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی و متوجه شدند او با طراحی اپلیکیشن جعلی همراه بانک اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران و برداشت از حساب آنها می‌کند.

وی ادامه داد: پس از محرز شدن هویت متهم برای پلیس و جمع‌آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، متهم در محل اختفای خود در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان جهت دریافت همراه بانک به وبگاه رسمی بانک یا مارکت‌های نرم‌افزاری معتبر مراجعه، از جست‌وجو در موتورهای جست‌وجوگر خودداری و از صحت نشانی وارد شده اطمینان حاصل کنند و به نتایج موتورهای جستجوگر اکتفا نکنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 679632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.