تحقق ۷۵ درصدی بودجه درآمدی شهرداری منطقه دو شیراز طی ۲۰ روز گذشته

شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به اینکه سال جاری شهرداری منطقه دو باید ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب درآمد داشته باشد، گفت: طی ۲۰ روز گذشته، ۷۵ درصد از بودجه درآمدی سطح منطقه تحقق پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مقدس‌زاده امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در نشست خبری با خبرنگاران از تعریف و اجرای ۹ پروژه شاخص عمرانی در سطح منطقه دو خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل احداث بلوار ۴۵ متری محراب، پیاده‌راه سلامت ضلع غربی بلوار احمد ابن موسی (ع)، با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، اجرای عملیات کف‌سازی بلوار احمد ابن موسی (ع)، تکمیل پیاده‌روی سلامت جنب پل مدافعان سلامت، بهسازی کوی زهرا، عملیات زیرسازی، کانیوگذاری شهرک بهار و آسفالت و قیرپاشی سطح منطقه است.

وی افزود: اعتبار این ۹ پروژه شاخص عمرانی بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان است که از این تعداد، دو پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به اطلاعات آماری این منطقه خاطرنشان کرد: جمعیت منطقه دو بالغ بر ۱۸۷ هزار نفر است و محدوده خدماتی این منطقه هزار و ۷۰۰ هکتار و حریم منطقه ۲۹۰۰ هکتار است.

مقدس‌زاده با اشاره به اینکه منطقه دو دارای ۲۲ محله با فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت در حوزه جنوب و جنوب شرقی شهر شیراز است، تصریح کرد: بافت میانی و جنوبی این منطقه دارای محلات کم‌برخوردار و سکونتگاه‌های غیررسمی بوده که بخش‌های شهری، همچون کمبود فضاهای آموزشی، بهداشتی و فرهنگی در سطح محلات منطقه قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: هارمونی منطقه دو شبیه شهر شیراز است و تمام بخش‌های تعریف شده برای ایجاد یک شهرستان را دارد.

به گفته شهردار منطقه دو، این منطقه از لحاظ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و مجموعه بنگاه‌های اقتصادی، بازرگانی و مجموعه‌های بنکداران شماره یک و دو در آن ایجاد شده است.

مقدس‌زاده با اشاره به پروژه‌های سرمایه‌گذاری سطح منطقه دو تاکید کرد: تعدادی از این پروژه‌ها همچون بازار پروتئین در محله دروازه کازرون تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود و بعضی دیگر از جمله پروژه‌های مجتمع‌های فرهنگی و تجاری فخرآباد و هرمزگان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: برنامه شهرداری این است که ساماندهی محور دروازه کازرون انجام شود و جابه‌جایی مغازه‌ها به بازار پروتئین، در قالب تهاتر صورت گیرد.

تحقق ۷۵ درصدی بودجه درآمدی شهرداری در مردادماه

حوزه در آمدی منطقه دو در چهار ماهه نخست امسال از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار منطقه دو بود؛ وی تاکید کرد: در فروردین‌ماه سال جاری درآمد منطقه، ۴۵ درصد، در اردیبهشت‌ماه ۸۲ درصد، در خردادماه ۶۷ درصد، در تیرماه ۴۸ درصد و در مردادماه ۷۵ درصد بوده است.

مقدس‌زاده علت کاهش درآمد در فروردین ماه را تعطیلی ۱۵ روزه عید نوروز دانست و اضافه کرد: طی ۲۰ روز ابتدایی مردادماه توانستیم ۷۵ درصد از بودجه درآمدی را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه خدمات شهری شهرداری منطقه دو بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: با توجه به جهش بودجه‌ای منطقه دو در سال گذشته نسبت به سال جاری، درآمدزایی مناطق افزایش یافت که در این خصوص در سطح منطقه دو، سال گذشته میزان جذب درآمد ۴۱۴ میلیارد تومان بود و این میزان در سال جاری به مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تنها در حوزه صدور پروانه تعریف شد.

شهردار منطقه دو شیراز با بیان اینکه در سال جاری باید ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب درآمد داشته باشد، افزود: حسب تکلیف منطقه دو در جذب صدور پروانه در سال جاری ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

مقدس‌زاده در این نشست با اشاره به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب درآمد از وصول مطالبات و سایر حوزه‌ها و هزار میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه‌گذاری ادامه داد: طی دو ماه گذشته چهار پروژه شاخص تعریف و اجرای آن در نقاط کم‌برخوردار، اصیل و کهن منطقه دو در دستور کار قرار گرفت که بیش از ۳۰ سال هیچ پروژه‌ای برای آن تعریف و احداث نشده است و با این اقدام موارد زیرساختی، شهرسازی و زیباسازی مدنظر است.

وی با اشاره به حوزه فضای سبز منطقه تاکید کرد: منطقه دو دارای ۲۶ پارک و چهار فضای بزرگ است و فضای سبز منطقه جزو فضای سبز برتر شهرداری شیراز است.

طراحی محور گردشگری آبش خاتون طی ۱۰ روز آینده

شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به آخرین وضعیت طراحی محور گردشگری آرامگاه آبش خاتون تاکید کرد: کار طراحی این محور رو به اتمام است و طی ۱۰ روز آینده به مرحله اجرای گذر گردشگری خواهد رسید.

مقدس‌زاده با بیان اینکه در سطح شهر شیراز ۱۰ سرای محله تعریف شده که شش سرای محله در منطقه دو واقع شده است، گفت: منطقه دو به اندازه ۹ منطقه دیگر شهر شیراز بافت دارد، در حالی که ۳۵ درصد صدور پروانه منطقه دو در بافت است و حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد شامل تخفیف نوسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، ساماندهی ضلع جنوبی ورودی شهر شیراز، حد فاصل میدان الله تا ابتدای ورودی کمربندی، ایجاد و دسترسی پدافند غیرعامل به پایگاه هوایی، لوله‌گذاری دفع آب‌های سطح در بلوار مدرس و در سایر محلات و شهرک‌های سطح منطقه، اجرای روکش آسفالت در معابر از دیگر پروژه‌هایی اجرایی عمرانی مورد اشاره شهردار منطقه دو شیراز بود.

کد خبر 679624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.