توجه به مدارس مناطق کم‌برخوردار و عشایری استان خوزستان اولویتی اساسی است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تصویب افتتاح دو مدرسه شبانه‌روزی در مناطق عشایری اندیکا و صیدون، گفت: توجه به مدارس مناطق کم‌برخوردار و عشایری در راستای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان اولویت اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود حمیدی‌نژاد پیش از ظهر امروز _ یکشنبه بیست و دوم مردادماه_ در شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: شتاب‌بخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان از طریق طرح جهش در راستای ارتقای دانش‌آموزان و رفع چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش اجرا شد.

وی افزود: بیش از ۸۲۷ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی ویژه معلمان در بخش ابتدایی و یک میلیون و ۴۲۶ هزار نفر ساعت کلاس‌های جبرانی ویژه تقویت بنیه آموزشی دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی به اجرا درآمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح قلم تابستانه، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فرصت تابستان در راستای آموزش و پرورش دانش‌آموزان در قالب طرح‌های مختلفی در معاونت‌های اداره کل آموزش و پرورش خوزستان دنبال می‌شود.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: بازگشایی حضوری مدارس در سال گذشته آثار مهمی را در حیطه‌های مختلف تعلیم و تربیت در پی داشت و پروژه مهر سال جاری نیز از خردادماه و با جدیت در استان خوزستان آغاز شد، اجرای پروژه مهر و بهره‌گیری از همه امکانات موجب بازگشایی پرشور مدارس در مهرماه خواهد شد.

وی تاکید کرد: شعار پروژه مهر امسال آموزش و پرورش خوزستان «مهرورزی مهارت‌آموزی و نصیب برابر آموزشی است»، در این راستا استان خوزستان به شش قطب در زمینه نظارت حداکثری به منظور بازگشایی مدارس تقسیم می‌شود و کارگروه‌های شش‌گانه‌ای همزمان با سراسر کشور کیفیت و آمادگی مدارس به منظور بازگشایی و میزبانی از دانش‌آموزان را بررسی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تصویب افتتاح دو مدرسه شبانه‌روزی در مناطق عشایری اندیکا و صیدون، ادامه داد: توجه به مدارس مناطق کم‌برخوردار و عشایری در راستای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان اولویت اساسی تعلیم و تربیت است.

حمیدی‌نژاد با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش استثنایی، اضافه کرد: در راستای عمل به بودجه مصوب دولت و تاکید وزارت آموزش و پرورش، اهتمام لازم در راستای تأمین وسایل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی مد نظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 679593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.