انتشار ۱۸۶ همت اوراق مالی برای تکمیل طرح‌های عمرانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جهت‌گیری اصلی سازمان برنامه و بودجه و مجموعه دولت این است که تمامی اوراق مالی را برای تکمیل طرح‌های تملکی که امکان اتمام آن‌ها در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ وجود دارد، استفاده کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، داوود منظور در ارزیابی خود از راهکار دقیق سازمان برنامه و بودجه برای کنترل سقف بودجه سال آینده با توجه به برگزاری انتخابات اسفندماه، اظهار کرد: دولت لایحه بودجه را با توجه به نیازها و پیش‌بینی پرداخت‌هایی که در سال آینده الزامی است و همچنین با رعایت اجرای قوانین و تکالیفی که بر عهده دارد، تدوین می‌کند؛ البته این‌ها فارغ از مطالبات نمایندگان مجلس است و اگر نمایندگان مواردی را پیگیری می‌کنند، عمدتاً همین اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۳ آغاز و جلسات ستاد بودجه در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی مجلس، سازوکار ارائه و تصویب بودجه با تغییراتی مواجه شده و بودجه در دو مرحله ارائه و در دو مرحله نیز به تصویب می‌رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به زمان‌بندی تدوین و تصویب لایحه بودجه، عنوان کرد: زمان‌بندی تدوین و تصویب بودجه براساس مصوبات جدید مجلس تنظیم و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است؛ ستاد بودجه سازمان در همین زمان‌بندی تلاش خواهد کرد لایحه بودجه را آماده‌سازی کند.

منظور درباره راهکار سازمان برنامه و بودجه برای کاهش سهم اوراق مالی از منابع درآمدی دولت در سال آینده با هدف هدایت نقدینگی به سمت تولید گفت: عرضه اوراق بخشی از روش تأمین مالی است و لزوماً به دنبال این نیستیم که میزان انتشار اوراق را به حداقل برسانیم بلکه اوراق کمک می‌کند تا بتوانیم طرح‌های تملک را زودتر تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه منابع پیش‌بینی شده در بودجه امسال برای انتشار اوراق مالی حدود ۱۸۶ هزار میلیارد تومان است، گفت: تا امروز هنوز اوراقی را منتشر نکرده‌ایم، ولی بنا داریم اوراق مالی را به‌طور کامل منتشر کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: جهت‌گیری اصلی سازمان برنامه و بودجه این است که تمامی این اوراق را برای تکمیل طرح‌های تملکی که می‌توانند در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تمام شوند، استفاده کند.

کد خبر 679587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.