نحوه استفاده از هوش‌مصنوعی + تبدیل متن به عکس و معرفی نرم‌افزار فارسی موبایل و کامپیوتر

با گسترش سیستم Chat GPT در دنیا برنامه‌های بسیاری مبتنی بر این سیستم طراحی شده است که برخی از آن‌ها کاملاً رایگان، برخی اشتراکی و تعدادی از آن‌ها کاملاً پولی هستند. سیستم اصلی Chat GPT که توسط شرکت OpenAI طراحی شده است در وب‌سایت این شرکت برای تمام سیستم‌عامل‌ها در دسترس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دهه گذشته، پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه هوش‌مصنوعی باعث شده تا این تکنولوژی به عنوان یکی از عوامل کلیدی در توسعه برنامه‌ها و سیستم‌های موبایلی شناخته شود. گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون به تبدیل رویای هوش مصنوعی به واقعیت کمک کرده‌اند و به طور فزاینده‌ای از این تکنولوژی برای ارتقای تجربه کاربری، بهینه‌سازی فرآیندهای مختلف و ایجاد امکانات نوآورانه استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش‌مصنوعی که توسط ربات‌ها ظهور پیدا می‌کند در مقابل هوش‌طبیعی که در جانداران مشاهده می‌شود، قرار می‌گیرد؛ همچنین کتاب‌های AI پیشرو این شاخه را به عنوان شاخه مطالعه بر عوامل هوشمند تعریف می‌کنند. کاربردهای هوش‌مصنوعی شامل موتورهای جست‌وجوی پیشرفته وب، فهم زبان انسان، خودروهای خودران، تصمیم‌گیری خودکار و رقابت در بالاترین سطوح سامانه‌های بازی استراتژیک می‌شود.

هوش‌مصنوعی کاربردهای متنوعی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده در وسایل نقلیه خودگردان، تشخیص‌های پزشکی، خلق آثار هنری، اثبات قضیه‌های ریاضی، انجام بازی‌های فکری، تعیین هویت تصاویر و صوت، ذخیره انرژی، جست‌وجوگر اینترنتی، تهیه قراردادها و پیش‌بینی آرای قضائی اشاره کرد.

در حال حاضر فناوری‌های هوشمند و سیستم هوش‌مصنوعی در حال بهره‌برداری از نتایج و دستاوردهای تمدن بشر است. درواقع هوش‌مصنوعی که امروزه مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد از نتایجی که انسان‌ها در طول تاریخ کسب کرده‌اند، بهره‌برداری می‌کند. یکی از مهم‌ترین نمونه‌هایی که امروزه در زمینه هوش‌مصنوعی عرضه شده سامانه Chat GPT است، این سامانه از تکنولوژی هوش‌مصنوعی عمومی استفاده می‌کند. سامانه Chat GPT توسط شرکت گوگل و Open AI طراحی شده و در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. این سامانه برای تمام کاربران فضای مجازی قابل استفاده است و توانمندی‌های بسیاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هوش مصنوعی چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم هوش‌مصنوعی را با یکی از تکنولوژی‌ها و اکتشافات تاریخ بشریت مقایسه کنیم، شاید نزدیک‌ترین مقایسه اختراع ماشین‌های جریان الکتریسیته، ماشین ژنراتورهای برق و کشف پدیده برق است که صنایع و زندگی‌های انسان را به‌طور گسترده‌ای تحت تأثیر قرارداد. تأثیراتی که توسعه هوش‌مصنوعی بر جهان دارد مشابه تغییراتی است که کشف و بهره‌برداری از پدیده الکتریسیته و تجهیزات روشنایی ایجاد کرد، اما تغییراتی که قبل و بعد از توسعه هوش‌مصنوعی ایجاد می‌شود به مراتب وسیع‌تر از اختراع ماشین‌آلات مرتبط با الکتریسیته خواهد بود.

امروزه هوش‌مصنوعی در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد، اما اخیراً به واسطه حضور سیستم‌های هوشمندی مانند Chat GPT هوش‌مصنوعی جایگاه گسترده‌تری در بین عموم جامعه پیدا کرده است. امروزه به واسطه Chat GPT می‌توانیم مقالات علمی نگارش کنیم، تصاویر دلخواه خود را تنها با گفتن کمی جزئیات به سیستم هوشمند بسازیم و در نهایت از سیستم هوشمند Chat GPT در بهبود کسب‌وکار خود استفاده کنیم.

Chat GPT قابلیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به استفاده در مقاله‌نویسی، طراحی رزومه، ساخت تصویر، خلاقیت، شعرنویسی، داستان‌نویسی، بهبود کسب‌وکار، بهبود سئو، کمک در کدنویسی و ارائه مشاوره اشاره کرد.

دانلود چت جی‌پی‌تی اصلی

با گسترش سیستم Chat GPT در دنیا برنامه‌های بسیاری مبتنی بر این سیستم طراحی شده است که برخی از آن‌ها کاملاً رایگان، برخی اشتراکی و تعدادی از آن‌ها کاملاً پولی هستند. سیستم اصلی Chat GPT که توسط شرکت OpenAI طراحی شده است در وب‌سایت این شرکت برای تمام سیستم‌عامل‌ها در دسترس است و علاقه‌مندان به این سیستم می‌توانند از همین بستر برای استفاده از Chat GPT بهره‌ببرند، اما برای استفاده از Chat GPT شرکت OpenAI باید ابتدا در آن ثبت‌نام کنید.

نرم‌افزارهای بسیاری در دنیا ساخته شده است که می‌توان به جای استفاده از سیستم OpenAI از آن‌ها استفاده کرد. یکی از نرم‌افزارهایی که کاملاً رایگان بوده و توانایی‌های بسیاری دارد، Bing است. این نرم‌افزار که درواقع یک موتور جستجو محسوب می‌شود توسط شرکت مایکروسافت طراحی شده و از سیستم Chat GPT3.5 و Chat GPT4 استفاده می‌کند.

دانلود چت جی‌پی‌تی فارسی

برای استفاده از هوش‌مصنوعی در نرم‌افزار بینگ کافی است با حساب مایکروسافت خود وارد بینگ شده و به بخش chat with GPT مراجعه کنید. در این بخش با سه حالت خلاق، متعادل و دقیق مواجه می‌شوید که اگر سیستم Chat GPT را روی حالت خلاق قرار دهید، به طور خودکار سیستم از Chat GPT4 استفاده می‌کند و در این صورت می‌تواند برای شما شعر، داستان، فیلم‌نامه یا مطالب دیگر بنویسد و یا حتی تصاویر مورد نظر شما را نیز طراحی کند. همچنین زمانی که حالت Chat GPT را روی خلاق قرار دهید، سیستم بینگ با هوشمندی بیشتری به شما پاسخ می‌دهد و حتی می‌تواند بدون مراجعه به منابع خاص با شما صحبت کند.

استفاده از هوش مصنوعی در کامپیوتر

در حال حاضر سیستم‌های بسیاری برای کامپیوتر طراحی شده که می‌توان با استفاده از آن‌ها Chat GPT را تجربه کرد. یکی از روش‌های استفاده از Chat GPT در کامپیوتر همان ثبت‌نام در شرکت OpenAI است، اما علاوه بر آن بهترین راه برای استفاده از Chat GPT استفاده از نرم‌افزار Microsoft Edge است؛ این برنامه از سیستم جستجوی bing استفاده می‌کند، بنابراین با نصب آن می‌توانید به قابلیت‌های bing نیز دسترسی داشته‌باشد. درواقع اگر نرم‌افزار Microsoft Edge را روی کامپیوتر خود نصب کنید به صورت خودکار قابلیت Chat GPT بینگ نیز برای شما فعال می‌شود و کافی است در هنگام ورود به نرم‌افزار روی آیکون مربوط به Chat With GPT کلیک کنید تا به صفحه مربوطه هدایت شوید.

نکته حائز اهمیت در رابطه با نرم‌افزار بینگ این است که Chat GPT آن از زبان فارسی به صورت کامل پشتیبانی می‌کند و در هنگام گفت‌وگو با آن نیاز به مترجم نخواهید داشت، همچنین برای طراحی عکس به واسطه هوش‌مصنوعی اگر از همین سیستم و حالت خلاق Chat GPT استفاده کنید، می‌توانید خواسته خود را به صورت فارسی برای بینگ تایپ کنید تا Chat GPT4 تصویر دلخواه شما را طراحی کند.

کد خبر 679555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.