ترویج فرهنگ مشارکت از تأکیدات شورای ششم اصفهان است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ترویج فرهنگ مشارکت از تأکیدات شورای ششم و رویکرد معاونت فرهنگی شهرداری خواهد بود، گفت: اگر به دنبال حل چالش‌های مختلف خانواده، اشتغال، کودکان کار و سواد هستیم، به‌کار گرفتن مجموعه‌های مردمی کمک فوق‌العاده‌ای به ما خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در نطق میان دستور نودوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار به تلاشگران خط مقدم جهاد تبیین اظهار کرد: حمایت از قشر خبرنگار از وظایف مدیریت شهری است، در این راستا شورای ششم نسبت به این موضوع ورود خواهد داشت و در قالب‌های مختلف در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی حرکتی تمدن ساز و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است، از این‌رو شاهد حضور پرشور مردم جهان در این حرکت معنوی خواهیم بود، افزود: دشمن به دنبال به محاق بردن این حرکت عظیم و درصدد تحت‌الشعاع قرار دادن آن است، البته سنگ آن‌ها به هدف نخواهد خورد و مطمئن باشید همان‌طور که محرم پرشوری داشتیم، به‌حتم اربعین پرشورتری خواهیم داشت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مردم اصفهان در جایگاه سوم ثبت‌نام حضور در پیاده‌روی اربعین قرار دارند و این یعنی حضور پرشور مردم این شهر و استان به‌عنوان زائر و خادم، بنابراین باید مدنظر داشته باشیم که مجموعه‌های اداری و دولتی کارهای لجستیکی را انجام خواهند داد اما عظمت اربعین به واسطه مردمی و جهادی‌بودن آن است و امسال نیز این امر را حرکت عظیم و به‌صورت خانواده‌محور شاهد خواهیم بود.

وی با گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی گفت: ترویج فرهنگ مشارکت از تأکیدات شورای ششم و رویکرد معاونت فرهنگی شهرداری هم خواهد بود، اگر به دنبال رفع چالش‌های مختلف خانواده، اشتغال، کودکان کار و سواد هستیم، به‌کار گرفتن مجموعه‌های مردمی کمک فوق‌العاده‌ای به ما خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور خاطرنشان کرد: شاهد حضور پرشور افراد صاحب‌نظر در مرحله پیش‌ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی هستیم، ۱۲۲ درصد رشد ثبت‌نام نسبت به دوره قبل داشتیم و این خبر از یک انتخابات پرشور خواهد داد، بنابراین امیدواریم افراد جهادی و انقلابی در صدر کار قرار گیرند و مردم نیز حضوری پرشور در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: یکی از نکاتی که در شورای ششم مدنظر داریم نگاه ویژه به مشکلات محلات است. پروژه‌های عمده مانند مترو تاکید اساسی ما است اما رفع مشکلات مردم در دل محلات به ویژه محلات کم‌برخوردار نیازمند نظارت‌ها و دستور العمل‌های ویژه‌تری است.

اراضی بلاتکلیف، کاربری‌های تغییر نیافته و کیفیت زندگی از مهمترین مسائل محله دهنو است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کمبود سرانه‌ها، مشکلات حمل و نقل، نبود دسترسی به مترو، بافت فرسوده، خیابان‌های نیازمند بازگشایی و تعریض و ترمیم از مهم‌ترین مسائلی است که نسبت به آن مطالبه‌گر هستیم.

وی تصریح کرد: محله دهنو از محلات شهیدپرور اصفهان در منطقه دو است که سرداران و شهدای نام‌آوری در این منطقه بوده‌اند. از مشکلات اساسی این محله، چندبخشی بودن آن است؛ این محله تحت مسئولیت منطقه دو، ۱۲ و شهرداری خمینی‌شهر است که مسئولان باید نسبت به این مهم دقت کنند و مسئولیت ویژه اداره محله بر عهده منطقه دو باشد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه اراضی بلاتکلیف، کاربری‌های تغییر پیدا نکرده است و کیفیت زندگی از مهمترین مسائل این محله است، افزود: اتمام تملک و احداث خیابان ولی‌عصر (عج) در این محله از مهم‌ترین اقدامات است که باید تسریع شود. آسفالت، ایجاد فضای سبز و بوستان خانواده‌محور نیز از دیگر نیازهای این محله است که باید به آن توجه کرد.

وی در خصوص مشارکت در پروژه‌ها ادامه داد: مجموعه‌های خوب و قوی فرهنگی در این محله وجود دارند که دست همکاری دراز کرده‌اند و می‌گویند حاضر هستند برای رفع مشکل سرانه‌ها در حوزه فرهنگی و ورزشی همکاری کنند؛ در این راستا باید به این مجموعه‌ها کمک و سرانه‌ها را تکمیل کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تذکرات مختلفی طی دو سال گذشته بیان کردیم و نیاز است در قالب جدید، موضوع تذکرات بررسی و فرایند ویژه‌ای برای پیگیری و اجرای آن‌ها طراحی شود.

کد خبر 679546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.