۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
روابی؛ شهر آینده‌نگر فلسطین

اگرچه کرانه باختری در لیست بهترین قلمروهای دنیا قرار ندارد، با این حال میزبان شهری برنامه‌ریزی‌شده و آینده‌نگر است که توسط کارآفرینی آمریکایی-فلسطینی به نام بشار المصری طراحی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روابی شهری بسیار باشکوه است که بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای احداث آن سرمایه‌گذاری شده است، به این امید که اقتصاد کرانه باختری در آن رونق بسیاری را تجربه کند.

بشار المصری، شهر روابی را نسخه‌ای از طرح مارشال برای دوران پس از جنگ جهانی دوم می‌داند و امیدوار است که این منطقه نه‌تنها از نظر اقتصادی و تجارت پیشرفت کند، بلکه کیفیت زندگی بالایی را برای ساکنان به ارمغان بیاورد.

روابی؛ شهر آینده‌نگر فلسطین

چنین پیش‌بینی شده است که روابی میزبان شش هزار واحد مسکونی باشد که احداث هر یک از آن‌ها بین ۷۰ هزار تا ۱۸۰ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت؛ این مقدار، بسیار کمتر از هزینه لازم برای خرید آپارتمان در رام‌الله، به عنوان بزرگ‌ترین شهر فلسطین است. البته با وجود هزینه نسبتاً مناسب خانه‌های روابی، تنها افراد طبقه متوسط و ثروتمندان قادر به خرید واحدهای مسکونی آن خواهند بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون تنها حدود هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در روابی تکمیل شده است، با این حال احداث سایر واحدهای مسکونی در حال انجام است و تا چند سال آینده به پایان خواهد رسید. در حال حاضر حدود پنج هزار نفر در روابی سکونت دارند که ۷۰ درصد از آن‌ها ساکن دائمی محسوب می‌شوند، در حالی که ۳۰ درصد از مردم نیز تنها آخر هفته‌ها یا تعطیلات خود را در این شهر سپری می‌کنند.

روابی؛ شهر آینده‌نگر فلسطین

به گفته جعفر ابولبده، قائم‌مقام مدیرعامل این شهر، روابی دارای چندین ویژگی است که آن را به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی تبدیل می‌کند. یکی از آنها سطح بالای تحصیلات در این منطقه است. این سرمایه انسانی به روابی اجازه داده است تا یک مرکز داده پیچیده را توسعه و نگهداری کند و به خانه انبوهی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تبدیل شود.

روابی؛ شهر آینده‌نگر فلسطین

کد خبر 679540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.