دستگیری ۹ متهم در پرونده هتک حرمت تاسوعای حسینی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در پرونده هتک حرمت تاسوعا ۹ نفر دستگیر شده بودند، به دستگاه قضائی اعزام شدند که هر ۹ نفر با دو و سه عنوان جرایمی که داشتند مشمول قرار جلب دادرسی و صدور کیفر خواست شدند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در خصوص راهبرد قاطع دستگاه قضا در برخورد با هتک حرمت در تاسوعای حسینی و اهانت به همسر شهید مدافع حرم در اراک به منظور پیشگیری از تکرار آن‌ها اظهار کرد: مقوله پیشگیری از جرم یک مقوله پیچیده است.

وی افزود: دستگاه قضا در زمینه نظارت و برخورد با متهمان در حیطه وظایف قانونی خود با صدور احکام قضائی و برابر با قانون عمل می‌کند، اما در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث نیازمند مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها است، چراکه آنچه رخ داد نشأت گرفته از برخی ترک فعل‌ها در گذشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم با صدور احکام قضائی این پرونده‌ها، ضمن تنبیه متهمان در زمینه پیشگیری از وقوع و تکرار این جرایم گام برداریم.

وی ادامه داد: در خصوص وقایع اخیر که در اراک رخ داد و در گستره ملی نیز مطرح شد، در حوزه اطلاع‌رسانی و خبر رسانی اقدامات بسیار خوبی از سوی رسانه‌های استان در خصوص انعکاس اصل ماجرا صورت گرفت و به دقت در این زمینه ورود کردند تا به درستی در زمینه تنویر افکار عمومی و رفع نگرانی از افرادی که در این زمینه دغدغه داشتند، اقدام شود، اما از اقدامات صورت گرفته اطلاع‌رسانی درستی صورت نگرفت.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: بازپرس پرونده تمام وقت آن را روی ۲ پرونده هتک حرمت تاسوعای حسینی و اهانت به همسر شهید مدافع حرم، گذاشت که در سریع‌ترین زمان ممکن این پرونده تکمیل شد.

وی با اشاره به پرونده هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در اراک گفت: هفته گذشته پرونده‌ای که موسوم به اهانت به همسر مکرمه شهید مدافع حرم و آمر به معروف بود، با صدور قرار صدور جلب دادرسی و کیفر خواست به دادگاه اراک ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: همکاران ما در روزهای اخیر پیگیر پرونده تاسوعا و هتک حرمت این روز بودند و به فاصله ۱۰ روز از وصول گزارش هر دو پرونده که یازدهم مردادماه دریافت شده بود منتج به نتیجه شد و کیفرخواست متهمان پرونده صادر شد.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده هتک حرمت تاسوعای حسینی گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی مورد احترام و تکریم همه فرقه‌ها و مذاهب و حتی غیر موحدین و کسانی که دین و مذهبی هم ندارند، است که باید قداست آن حفظ شود که با پیگیری دستگاه قضا هم کیفرخواست اهانت کنندگان به مظهر قداست شیعه یعنی تاسوعای حسینی صادر شد و پرونده امروز به محاکم اراک ارسال می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا هر ۲ پرونده را در یک شعبه ویژه که در محاکم اراک داریم با قید فوریت در هفته جاری رسیدگی کنیم و رأی قاطع و قانونی آن صادر شود.

وی اضافه کرد: در پرونده هتک حرمت تاسوعا ۹ نفر دستگیر شده بودند، به دستگاه قضائی اعزام شدند که هر ۹ نفر با دو و سه عنوان جرایمی که داشتند مشمول قرار جلب دادرسی و صدور کیفر خواست شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: برخی از این افراد در زمینه نگهداری از مواد مخدر نیز عناوین اتهامی دارند و علاوه‌بر هتک حرمت مقدسات، اهانت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (ع) و ائمه معصومان و روز تاسوعا و اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت در آن روز گرفتار بلیه مواد مخدر نیز هستند.

منبع: میزان

کد خبر 679535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.