رفع مشکل خاموشی معابر زرین‌شهر مطالبه بحق شهروندان است

شهردار زرین‌شهر گفت: شهروندان مطالبه بحقی در خصوص روشنایی خیابان‌ها و معابر دارند که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، اما مطالبه این مهم از مدیریت شهری صحیح نیست، چراکه اداره برق متولی روشنایی معابر است و بر همین اساس باید خدمات لازم را به شهروندان ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه روشنایی معابر ارتباط مستقیمی با ارتقای امنیت و کاهش سوانح رانندگی دارد، اظهار کرد: زرین‌شهر طی سال‌های اخیر به لحاظ گستره شهری پیشرفت‌های متعددی داشته، اما در عین حال در بسیاری از زیرساخت‌های شهری و خدماتی همچون روشنایی معابر آنچنان که باید پیشرفت نداشته و در طول شب، معابر زیادی با خاموشی روبه‌رو است که گلایه شهروندان را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه ایجاد روشنایی مطلوب و باکیفیت در سطح معابر زرین‌شهر همواره مورد تقاضای شهروندان بوده است، افزود: شهروندان مطالبه بحقی در خصوص روشنایی خیابان‌ها و معابر دارند که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، اما تحقق این مهم از مدیریت شهری صحیح نیست، چراکه اداره برق متولی روشنایی معابر است و بر همین اساس باید خدمات لازم را به شهروندان ارائه کند.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: مدیریت شهری زرین‌شهر این مطالبه بحق را در مکاتبات متعدد با اداره برق شهرستان لنجان با هدف بهینه‌سازی و توسعه شبکه روشنایی معابر خطه طلایی ایران، ایجاد روشنایی استاندارد و باکیفیت و افزایش رضایتمندی شهروندان پیگیری کرده است.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع در سفر استاندار اصفهان به شهرستان لنجان و بر اساس مصوبات سفر مقرر شد عملیات اجرایی اصلاح روشنایی بلوارهایی که به دلیل سرقت تجهیزات و کابل خاموش است، توسط شرکت توزیع برق استان با هماهنگی شهرداری زرین‌شهر آغاز شود.

وی اضافه کرد: تعدیل روشنایی معابر به‌طور سنتی باعث شده است چراغ‌های روشنایی درون‌شهری به‌صورت یک در میان روشن باشد که این مسئله مشکلات متعددی را به همراه داشته است، در حالی که کمبود برق باید از محل دیگری، جبران و از مصرف بی‌رویه انرژی جلوگیری شود تا امنیت، جان و مال شهروندان به خطر نیفتد.

شهردار زرین‌شهر گفت: با توجه به قانون درآمد پایدار موضوعات مطرح شده بر عهده شرکت برق است و بر همین اساس انتظار می‌رود در زرین‌شهر نیز این قانون به مرحله اجرا برسد، چراکه این شهر در حال حاضر به دلیل خاموشی بعضی معابر با وضعیت مطلوب و ایده‌آل فاصله زیادی دارد.

اسماعیلی‌احمدی افزود: نورپردازی مناسب نه تنها موجب زیباتر و گردشگرپذیرتر شهر شده است، بلکه با تأمین روشنایی استاندارد، زمینه ارتقای امنیت و ایمنی شهروندان نیز فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مباحث مطرح شده و قوانین درآمد پایدار امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم از سوی اداره برق شهرستان لنجان، اصلاح و تقویت روشنایی معابر اصلی و تأمین روشنایی پیاده‌روها و محلات مختلف زرین‌شهر در دستور کار این اداره قرار گیرد تا شاهد کاهش گلایه‌مندی شهروندان و افزایش امنیت در خطه طلایی ایران باشیم.

کد خبر 679498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.